Hem > UFC > Cecil Peoples tycker nu att du kan dra åt helvete

Cecil Peoples tycker nu att du kan dra åt helvete


Det är ett plan? Det är en fågel? Nej, det är Cecil Peoples!

Cecil Peoples har redan uttalat sig en gång den här veckan i samband med Lyoto Machida vs Mauricio ”Shogun” Rua. Det handlade mest om varför Machida vann och inte Rua och han hade kanske något bra argument, men de flesta föll i backen lika snabbt som han tog upp dom. Nu har MMAWeekly tagit ett snack till med den ökände poängdomaren men denna gång var Peoples inte riktigt på ett lika gott humör.

”Fans och nejsägare oroar jag mig inte för. Jag kommer inte backa på mitt beslut bara för det inte är populärt. Saken är såhär, Rua slog honom mer. Men Machida slog honom hårdare, speciellt i de tidiga ronderna. Jag är verkligen förvånad hur man kan ge Rua rond 1, eftersom Shogun sparkade Machida en del på benen, men varje gång han sparkade honom på benen så blev han slagen i ansiktet. Shogun försökte få upp sin guard, och Machida gick rakt igenom, svett flög av Ruas ansikte. Skogun sparkade Machida i magen – och det var så han fick det röda märket.

Men du måste komma ihåg, Machida backar bakåt så när han blir sparkad så glider den bara av. Men när han kontrar Shogun med en hård spark i magen. Vilken tror du är värd mest i en slagväxling? Jag skulle ge det till den andra, eftersom den var hårdare. Den som inte gled av. Machida kontrollerade den ronden eftersom han var dominant i att inte få stryk i den ronden. Han var en general i den första ronden. Jag ger den matchen till Machida i en väldigt, väldigt jämn match. Och nu är du förbannad eftersom det är mitt fel att du förlorade dina pengar. Nej det är det inte, det är Machidas fel. Om du inte gillar det kan dra åt helvete.”

Nu känns det bra att jag inte tror på något sånt där helvete, så även om jag inte skulle hålla med i vad han säger så behöver jag inte oroa mig. Sen vet alla som varit med i en seriös debatt att förolämpningar och hot är det bästa sättet att vinna debatten. Eller hur var det nu?


Läs också:

  1. Eddy Bengtsson vs Alexander Emelianenko – Va i helvete?
  1. Petter H
    oktober 29th, 2009 i 17:02 | #1 |

    Haha..den där Gif bilden är priceless.


    Antal poäng: 1056 | Info
  2. Bompa
    oktober 29th, 2009 i 17:11 | #2 |

    GÅ till helvetet? :) Det var nästan snällt sagt ju (fasen vad jag tycker att allt är roligt idag) :P

  3. oktober 29th, 2009 i 17:19 | #3 |

    Haha, ja ”go to hell” blev översatt till ”gå till helvetet” när jag gjorde det lite för snabbt, Det blev en uppdatering till ”dra åt helvete” som är lite mer anpassat till Svenska. Jag tyckte det första lät lite konstigt men körde med det ändå. =)


    Antal poäng: 603 | Info
  4. El Matador !
    oktober 29th, 2009 i 17:54 | #4 |

    ne nu börjar jag gråta

  5. Per
    oktober 29th, 2009 i 18:13 | #5 |

    Haha gif:en blir bara roligare ju fler gånger man ser den! Underbart.

  6. Skeep
    oktober 29th, 2009 i 18:38 | #6 |
  7. Saarvi
    oktober 29th, 2009 i 18:39 | #7 |

    Wanderlei är så upprörd att man måste prata portugisiska, hehe

    Håller med att han också blev felaktigt bortdömd i sin fight med Rich Franklin

  8. Bompa
    oktober 29th, 2009 i 18:44 | #8 |

    OT: Blir det inga nyheter om det stundande Vale Tudo Japan 2009?
    De har ju en hel del bra fighters som ställer upp – främst Gomi då då, men även Moon Wolf. Nog för att Gomi inte varit så vass de senaste åren och att Rumina Sato endast har en vinst på de senaste sju matcherna … Men det är, enligt mig, levande legender för det. I sin prime så var de de bästa i sina respektive viktklasser och levererade mängder av fighter som är värda att nämna än idag.

  9. Simon
    oktober 29th, 2009 i 19:17 | #9 |

    Jag tycker faktiskt inte att Rua vann så glasklart som alla verkar tycka. När jag såg matchen så visste jag resultatet och att det var helt ”fel” dommarbeslut. Så jag försökte verkligen få det till ruas fördel men tyckte fan inte det är så klart, vissa av ronderna kunde fan gått hur som helst. Har sett många värre dommarbeslut!

  10. headstomp
    oktober 29th, 2009 i 19:41 | #10 |

    @Simon
    Jag hade oxå råkat se en spoiler om vem som vann. Men trots att visste vem som skulle vinna så blev jag förvånad när de gav det till Machida… Så dominat tyckte jag Shogun var att jag övertygade mig själv om att jag måste läst fel.

  11. wienna
    oktober 29th, 2009 i 20:04 | #11 |

    Jag fattar inte vad alla snackar om? Machida vann rond 1,2 och 3. Machida vann helt rättvist…

  12. mma
    oktober 29th, 2009 i 20:10 | #12 |

    Exakt samma som hände mig ”Headstomp”, tänkte hela tiden att machida kommer få en nerslagning av shogun i sista ronden. Sen när matchen tog slut övertala jag mig själv att jag MÅSTE sett fel.

  13. kakka
    oktober 29th, 2009 i 20:34 | #13 |

    Det var helt klart en svårdömd match. Som åskådare blir man ju dessutom indirekt påverkad av vad kommentatorerna säger under matchens gång även om man inte tänker på det. Dessutom så har man alltid de sista ronderna i närminnet så med dessa två punkter uppfyllda så är det lätt att säga att det var en ”överlägsen” vinst för Shogun precis innan domslutet annonseras. Jag trodde själv att Shogun var vinnaren, men efter att sett om matchen och analyserat närmare så kan jag inte kritisera domarna. Det är dessutom svårt att säga vem som satte hårdast slag/bäst träffar mot huvudet, men jag tycker inte att Cecil & CO behöver skämmas för domslutet, det var helt enkelt en svårdömd match där många av ronderna definitivt inte har någon given segrare.

  14. Simon
    oktober 29th, 2009 i 21:02 | #14 |

    Jag såg matchen med koreanska kommentatorer fråga mig inte varför men ända jag hitta !. Så jag blev inte påverkade av deras kommentarer. Hlet klart en svårbedömd match. Håller med Dana med att ingen tryckte på speciellt mkt i slutetr av ronderna, ingen försökte stjäla ronden osv.

  15. herr_tomte
    oktober 29th, 2009 i 21:03 | #15 |

    Jag blev själv förvånad under matchen att det bara var ruas hits som det pratades om medan machidas träffar knappt poängterades (rogan & mr mr)
    Hade man kört kommentatorslöst kanske man hade uppfattat matchen på ett lite mindre vinklat sätt

  16. fr34k
    oktober 29th, 2009 i 21:26 | #16 |

    Lite väl partisk artikel där martin :P

  17. quezcatol
    oktober 29th, 2009 i 21:38 | #17 |

    visst, är fel att be folk ”dra åt helvete”,men tror Cecil fått höra överdrivet MKT skit av fans redan.

  18. R
    oktober 29th, 2009 i 22:03 | #18 |

    Kollat matchen en andra gång, tycker det är 2-2 in till sista ronden, där shogun vinner den sista,
    dock kan andra ronden gått till vilken som, och två av domarna bla cecil dömde de tre första till machida, fel domslut visst, men lite väl mycket snack. Det enda kommentatorerna snackar om är Shogun som sagt..

  19. tjop
    oktober 29th, 2009 i 22:47 | #19 |

    Rua var bra och det var jämnt, men Machida var bättre och vann.

    Det var väl inte bara Cecil som dömde, fanns väl två domslut till om jag inte har helt fel ?

    kvällens pajasvarning går till den amerikanska publiken som buade när Machida gavs vinsten, såg ni hur ledsen killen blev eller ? En människa som gör det han gör och stod upp mot ett enormt ( hans kanske bästa hittills ) motstånd förtjänar inte känna så efter sådan fight. Blir spyfärdig….

    Hade jag varit på plats hade jag utmanat hela arenan.

  20. Anton
    oktober 29th, 2009 i 22:56 | #20 |

    till tjop: han såg ju inte vidare munter ut innan han blev utsett till vinnare heller? Han kände själv att han hade förlorat och sen insåg han väll att publiken sett det också? Jag hade inte varit glad.

    ”no one wants to win in that way”

  21. Peter A
    oktober 30th, 2009 i 00:28 | #21 |

    Matchen i sig, fine, det kunde gått båda vägarna har jag insett efter en till titt på den. Jättejämn match och jag förstår motiveringarna.

    Cecil Peoples sade dock tidigare att bensparkar inte räknas som att försöka avsluta matchen. Detta gör mig väldigt fientligt inställd till honom som MMA-domare mer än hans beslut i Machidas match, som faktiskt går att argumentera både för och emot. Men att bensparkar inte har nått avslutningsvärde för matcher är ett uttalande han kan sticka upp i sin stolnötta gamla röv och dra åt helvete han själv.

    Alla som någonsin bedömt boxning behöver stanna i den sporten. En utbildning bör konstrueras och domare bör komma ut ur den, som bara dömer MMA.

  22. wienna
    oktober 30th, 2009 i 00:32 | #22 |

    tjop: Tyvärr är det så med den amerikanska publiken. De värsta ”supportrarna” som finns

    Anton: Machida vann rond 1,2 och 3. Du kanske ska kolla på matchen igen? Vrf skulle han se munter ut innan han blev utsedd till vinnare? Matchen var ju trots allt jämn, elr du kanske är en av dem dära idioterna som säger ”Shogun krossade Machida” ”Machida suger, karate suger”… Inte vet jag, vad jag däremot vet är att Machida vann och det finns en anledning till att alla i juryn enades om att Machida vann.

  23. Nej
    oktober 30th, 2009 i 01:40 | #23 |

    @wienna
    rond 2 gick helt klart till shogun, jag räknade det fan själv, jag räknade inte alla halva sparkar eller blockade slag, räknade inte ens clinchen där machida inte gjorde ett SKIT

    Shogun: ansikte 2, kropp 4, ben 2
    Machida: ansikte 2, kropp 7, ben 4

    Så hur fan kan man säga att rond 2 gick till machida, ni tittar ju inte ens på matchen utan lyssnar på dem där idiot domarna, på tala om idioter

    Machida sa :”I was superior, i thought i won 4 rounds” det trode han inte innan när rond 5 var slut eller när dem frågade efter matchen

    Och anderson silva tar priset för dumhet ”i thought machida won all rounds” hahaha skrattretande, rond 2,4,5 var helt klart shogun, rond 1 var jämn, rond 3 var också jämn

    Leg kicks ger kanske mindre poäng men domarna verkar inte räkna dem alls, inte heller clinchen (grappling control) octagon control helt klart Shogun, Cecil Peoples säger ju att machida hade octagon control för att han fick shogun att jaga honom, hahaha då måste kalib vara den som har bästa octagon control i ufcs historia, vem var mest aggresiv Shogun

    Rånad helt klart. Ni som håller med domarna borde kolla er syn eller skaffa en hjärna

  24. shad
    oktober 30th, 2009 i 01:44 | #24 |

    Den här diskussionen har uppenbarligen spårat ut. Visst, jag hade också rua som vinnare trots att de va sjukt jämna ronder i början. Faktiskt så jämna att ja verkligen inte tycker rua blivit ”rånad på vinsten” eller han att är ett sånt stort offer för orättvisa som så många vill få de till…
    Nu e saken klar. Machida vann och vi hoppas på en bra rematch(förhoppningsvis 2:e januari)

    tills dess kan ni som verkligen vill se en bortdömning ta en titt på K1 max semifinalen mellan Buakaw och Sauwer… DETTA är riktigt illa…. alltså riiiiiiiktigt illa!!

  25. wienna
    oktober 30th, 2009 i 02:09 | #25 |

    @Nej

    Machida sa att han tyckte att han vann de 3 första ronderna och att man kunde argumentera om den fjärde.
    Vet du vad Shogun sa? ”Jag blev inte träffad av nån spark”. Så om det är nån som är ”idiot” av dessa två fighters så är det Shogun…

  26. affe
    oktober 30th, 2009 i 10:09 | #26 |

    haha!! detta är ju hur löjligt som helst, kan ni inte ta och läsa era egna kommentarer några gånger? det är ju helt superfjantigt att hålla på tjata om det här domslutet såhär långt efteråt, är ni fem år elr???

  27. kakka
    oktober 30th, 2009 i 10:14 | #27 |

    Synd att folk börjar hacka på Machida för att domarna gav han segern. Han dömde väl inte sig själv till segrare, eller har jag missupfattat något? Tycker att Machida är faktiskt alltid sköter snacket snyggt till skillnad från många andra fighters. Ska MMA ses som en accepterad sport av allmänheten så behövs det fler killar som han, som står upp för ett bra ideal, och visar sportlighet och hög moral i sina handlingar.

  28. Robban
    oktober 30th, 2009 i 10:29 | #28 |

    Inte för att jag är direkt insatt i hur domarna bedömer och sätter sina poäng, men man får väl ändå säga att Peoples verkar veta vad han snackar om…?

  29. Danne
    oktober 30th, 2009 i 11:35 | #29 |

    http://www.metacafe.com/watch/3650451/shogun_rua_ufc_104_highlights_video_for_the_machida_error/ där ser man ju hur fan mycket Shogun vinner, han blockar näst intill allt och träffar jävligt mycket och hårt. Ser ni hur han neutraliserar teknikmonstret? Galet bra, helt sjukt.

  30. Peos
    oktober 30th, 2009 i 12:56 | #30 |

    @ Nej

    Kul att se att inte alla ändrat sig i denna frågan. För verkar som fler o fler ändrar sig. Jag höll på Machida när jag såg matchen. Tyckte att Rua vann den. Och efter att sett matchen nu jag vet inte hur många gånger så tycker jag fortfarande att Rua vann. För varje gång jag ser den blir jag dessutom mer o mer övertygad att Rua vann.
    Och även om domarna nu själva u efterhand skulle tycka dom dömd fel skulle dom aldrig erkänna det nu.
    Men som sagt så var det en väldigt jämn match..

  31. Jonas
    oktober 30th, 2009 i 15:11 | #31 |

    LUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUDER! Fan de e inte första gången han är inne och fördärvar!

  1. oktober 31st, 2009 i 21:18 | #1
  2. november 24th, 2009 i 12:45 | #2
  3. december 28th, 2009 i 19:35 | #3

Regler
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

  • Inga personpåhopp, förolämpningar, spydigheter, fighterbashing, rasism eller liknande.
  • Behandla varandra med respekt, och behandla andra så som du själv vill bli behandlad.
  • Läs igenom det du skrivit en extra gång innnan du postar det.
  • Aggresivitet har ingen plats på den här bloggen, sådant blir vi av med i träningslokalerna.
  • Presentera inte spekulationer som fakta. Ha bevis och grund för dina påståenden.
  • Alla kommentarer bör tillföra något till diskussionen.
  • Håll er till ämnet. Vill ni lämna tips på nyheter vi inte behandlat gör det då här.

Följs inte dessa regler har moderatorer rättigheter att ändra och/eller ta bort ditt meddelande.
Snälla, tänk till en extra gång innan du postar din kommentar.

Avatar
Vill du ha en bild brevid din kommentar, registrera då din mailadress och ladda upp en bild på www.gravatar.com. Skriv sen i din epostadress ovan så dyker bilden upp.

Bilder och video i kommentarerna
Du lägger till bilder i kommentaren genom att skriva [img] och [/img] i din kommentar. Tex: [img]http://www.dinsida.se/bild.jpg[/img]. Video från till exempel Youtube, Dailymotion eller Vimeo kan läggas till genom att bara skriva url:en till videon. Mer info här.

Poängsystemet
Du måste vara registrerad för detta. Läs mer om poängsystemet här.