Igår skapade den forne UFC-mästaren Georges St-Pierre stora rubriker då han annonserade ett avslöjande – som visade sig inte gälla någonting annat än ett sponsoravtal med ölmärket Budweiser.
Mer specifikt gäller det den nya, alkoholfria ölsorten Budweiser zero. Det förklarar hans hashtag #zeroregrets, då det gällde noll procent alkohol.
HETAST JUST NU
HETAST JUST NU
- Bråk och skandalscener – Total kaos bryter ut på ryska MMA-galan
- Bellator-chefen tror Ben Askren blir knockad – får bittert svar tillbaka!
- Daniel Cormier om Khabibs comeback – Finns bara en kvar att möta!
- Jake Paul imiterar och hånar Conor McGregor och Nate Diaz i ny video
- MMAnytts utmärkelser 2020 – rösta fram årets vinnare i sex kategorier!
Starting off 2021 strong by joining #TeamZero. You can join too @ https://t.co/AJIFx6V0Pz #ad pic.twitter.com/BJCoE06qio
— Georges St-Pierre (@GeorgesStPierre) December 30, 2020
Fans världen över började, förståeligt, spekulera att det gällde en potentiell comeback – eller även en superfight mot Khabib Nurmagomedov. Besvikelsen många fans kände omvandlades snabbt till ilska då de ansåg sig lurade.
”Vad fan är det här?”
– Är du berusad? Vad som helst hade varit bättre än det här, skrev ett fan på Twitter.
– Är det här nyheter, frågade en annan på Instagram.
– Bror vad fan är det här, det var inte detta vi önskade vi ville se dig fajtas mot Khabib, skrev ett annat fan.
– Jag är inte imponerad över ditt uttalande, sa en annan följare, som anspelade på St-Pierres ökända diss mot Matt Hughes.
Anledningen till att många fans trodde att det gällde en match, är att ovannämnda Khabib tidigare sagt att en superfight mot St-Pierre skulle vara det enda som kan få tillbaka den obesegrade ryssen till UFC.
Fansens önskan om Khabib vs GSP var troligtvis något som Budweisers försäljningsteam hade i åtanke. Frågan är om besvikelsen över detta avslöjande snarare har motsatt effekt än det som ursprungligen önskades.