UFC:s verkställande direktör Dana White ifrågasätter den rapporterade framgången av nyliga influencerboxningsevenemang på pay-per-view, särskilt Misfits-eventet.
Med sin omfattande erfarenhet inom pay-per-view (PPV)-branschen uttrycker Dana White, UFC:s VD, skepsis till den rapporterade framgången för influencerboxningsevenemang. White finner påståendet om 1,3 miljoner köp för Misfits-eventet, med matcher som KSI mot Tommy Fury och Logan Paul mot Dillon Danis, svårt att tro. I podcasten The Full Send avfärdar White dessa siffror som överdrivna och betonar svårigheterna med att uppnå så höga försäljningssiffror på PPV-marknaden.
HETAST JUST NU
HETAST JUST NU
- UFC-talangens 40-åriga fru svarar på kritikstormen!
- VIDEO: UFC-mästaren Sean Strickland hotar inbrottstjuv med pistol
White argumenterar för att om sådana evenemang verkligen uppnådde dessa försäljningssiffror, skulle promotörer och sändningsbolag ivrigt investera i dem. Han påpekar att att generera betydande intäkter från PPV-evenemang skulle leda till mer frekventa produktioner, något han inte observerat med influencerboxning. White betonar att framgångsrika PPV-evenemang lockar stort intresse och investeringar, vilket han hävdar inte är fallet för influencerboxning.
18+ | Regler och Villkor här | Stödlinjen.se | Spelpaus.se | Spela ansvarsfullt
Trots hypen kring influencerboxning kvarstår White kritisk till kvaliteten på dessa evenemang och citerar dålig produktion och bristfälliga matcher. Han menar att även om influencerboxning kan dra till sig uppmärksamhet, så brister den i termer av faktisk kampkvalitet och PPV-försäljningsframgång.
Dana Whites raka kommentarer kastar tvivel över den rapporterade PPV-framgången för influencerboxning, ifrågasätter äktheten i försäljningssiffrorna och kvaliteten på evenemangen.