TapouT som i grund och botten är ett klädmärke som är väldigt kopplat till MMA. De sålde sina kläder ur en van utanför UFC-event tidigt i sportens skede, och har sedan sakta men säkert också ridit på framgångsvågen som varit.
HETAST JUST NU
Men nu ser det ut som att de ska trappa ner fokuset på MMA för att istället börja satsa på andra sporter, rapporterar @FrontRowBrian via twitter. Anledningen till det är att de enligt rapporten har börjat anse att marknaden är alldeles för nischad, och har därför börjat göra sig av med många MMA-fighters som de sponsrar.
Istället har de börjat leta atleter att signera utanför MMA-världen, för att på det sättet fokusera på andra marknader också. Men med tanke på att ordet ”tapout” är extremt associerat till MMA så kan det potentiellt bli rätt svårt att ta sig in i andra marknader, men de kommer ändå att försöka. Det är däremot värt att poängtera att de inte kommer att släppa fokuset på just MMA, även om de även vill ta sig in på andra marknader.