ONE Championship är inte intresserade av nya sponsorer. I och med UFC:s omsusade avtal med sportjätten Reebok tvingades flertalet företag söka sig till nya jaktmarker för att hitta samarbetspartners. Asien och dess främsta MMA-organisation var självfallet högt upp på mångas listor. ONE är däremot inte i behov av nya sponsorer och avböjde därför till flertaliga lukrativa erbjudanden.
Åtminstone enligt organisationens VD Victor Cui som nyligen diskuterade frågan i en intervju med MMAFighting.com. Enligt Cui var det alltså UFC:s nya sponsoravtal med Reebok som orsakade något av en revolution inom branschen. Många företag förlorade en stor inkomstkälla i och med avtalets exklusiva natur och således tvingade man vidga sina vyer, i vissa fall långt över USA:s och Amerikas gränser.
HETAST JUST NU
Sponsoravtalet innebär kortfattat att samtliga av UFC:s fighters uteslutande kommer bära Reeboks kläder i oktagonen. Därmed försvinner en hel marknad som utvecklats kring reklam och marknadsföring på fighters shorts och dylikt. Avtalet har rört upp känslor bland utövare såväl som sponsorer. Det hela ska ha inspirerat andra företag till att sträva efter liknande lukrativa avtal med MMA-organisationer och ONE Championship blev plötsligt populära som aldrig förr.
Enligt Cui är man däremot inte intresserade. Med långvariga sponsorer som Disney, LG TV, Canon, Casio, Kawasaki och Panasonic är man inte i behov av att knyta nya avtal och har därför avböjt flertalet lukrativa förslag.