Hem > Affliction, Dream, M-1 Global, MMA, Strikeforce, UFC > ”Overeem är en steroid-pumpad mobbare”

”Overeem är en steroid-pumpad mobbare”


”The monkey ain’t no joke!”

M-1 Global har en chef som inte alltför sällan beskrivs som en tvättäkta ryssgangster. I sitt senaste försök att mjölka maximalt med pengar ur Strikeforce för Fedors nästa fight har han även passat på att berätta varför de inte vill låta kejsaren slåss mot Strikeforce-champen Alistair Overeem. Såhär sade Vadim Finkelstein i en intervju med siten Sports.ru:

“Overeem has nothing to offer for Fedor, except being a steroid bully.”

Istället pratade Finkelstein om att låta Fedor slåss mot Josh Barnett såsnart denne godkänts igen efter avstängningen som följde hans dopingdom.

”We are more interested in fighting Josh Barnett, who is currently disqualified until September. When Barnett returns from his suspension and if he tests clean, we might consider fighting him.”

Ja där ser man… I samma veva berättade en högfärdig Vadim även att Fedor ”står över” alla slags bälten. De är alla bara meningslösa medaljer och att Fedor inte bryr sig i dem. Oavsett om det handlar om bältet i Strikeforce, Wamma, UFC eller Dream.

Personligen längtar jag något alldeles kopiöst till den dagen då Fedors kontrakt med dessa rävgubbar kommer till sin ända och då kejsaren kan skriva på för UFC.


Läs också:

  1. Alistair Overeem pratar om hästkött
  2. Alistair Overeem hälsar på hos The MMA Hour
  3. Rykte: Fedor Emelianenko vs Alistair Overeem i Dream
  4. A Clockwork Overeem
  5. Brett Rogers ska ”skämma ut” Overeem
Categories: Affliction, Dream, M-1 Global, MMA, Strikeforce, UFC Taggar:
  1. kthx
    mars 3rd, 2010 i 13:49 | #1 |

    ”Personligen längtar jag något alldeles kopiöst till den dagen då Fedors kontrakt med dessa rävgubbar kommer till sin ända och då kejsaren kan skriva på för UFC.”

    WORD! :(


    Antal poäng: 7 | Info
  2. kman
    mars 3rd, 2010 i 13:49 | #2 |

    jag vet inte, men det känns inte som att problemen kommer att sluta bara för att hans kontrakt går ut.. Men jag hoppas ju såklart!

  3. Kimm3
    mars 3rd, 2010 i 13:53 | #3 |

    håller med kman… hoppas att de är M1 och inte Fedor som gör alla dessa beslut och kräver så mkt pengar, om han nu bara vill möta de bästa kanske det är dags att lämna M1…


    Antal poäng: 21 | Info
  4. mars 3rd, 2010 i 13:57 | #4 |

    Håller med dig där Petter! Tyvärr äger ju Fedor del av M-1 och har ”största möjliga” förtroendet för rävgubbarna. Man kan ju gråta en skvätt för mindre. Hoppas Fedor lämnar sekten en dag. :)


    Antal poäng: 212 | Info
  5. yeahhhhh
    mars 3rd, 2010 i 14:05 | #5 |

    Det verkar vara en riktig soppa med M-1 Global och alla andra av Fedors ”entourage” som ska ha en bit av kakan, tråkiga är ju bara att han verkar lita blint på dom men han kanske inte är mycket av en affärsman men vad vet jag så länge han har ett hus med en bastu så är ju han nöjd.

  6. Pete
    mars 3rd, 2010 i 14:08 | #6 |

    Visst Overeem är möjligen dopad. Men att förkasta den utmaningen och istället sikta på en fighter som åkt dit före TREDJE gången för anabola. Kom igen nu!

  7. Rebel Ape
    mars 3rd, 2010 i 14:14 | #7 |

    Som jag även misstänkte, M-1 och Fedor duckar Overeem och försöker få slut på kontraktet så fort som möjligt (tror det är ett 3 fights kontrakt, inte helt säker dock) För skulle han bli champion så finns det mer press på att Fedor måste skriva på ett yttligare kontrakt, och vi vet inte hur kontraktet ser ut, den kan ha en förlängnsingoption om Fedor blir mästare. Sedan är nog M-1 global ngt rädda för den anklagade steroid bjässen, för hade de inte varit det så tror jag att de hade haft en lite annan approach. Hur som helst så tror jag inte att SF är speciellt glada med hur M-1 väljer att styra hela Fedors och där efter Strikeforce’s HW divisions framtid. Ska bli kul att höra vad Scott the man har att säga!

  8. Rebel Ape
    mars 3rd, 2010 i 14:16 | #8 |

    @Pete
    You said it! snacka om hyckleri av Vadim!

  9. Punka
    mars 3rd, 2010 i 14:19 | #9 |

    M-1 är helt enkelt bara pengar-kåta, det ända dom är ute efter är lätta pengar… Tyvärr börjar jag tro att det kanske är det ända Fedor är ute efter oxå? Eller är han bara korkad som inte ser vad M-1 håller på med? Sa det förut och säger det igen, M-1 Global kan nog vara Satan!


    Antal poäng: 510 | Info
  10. boya
    mars 3rd, 2010 i 14:24 | #10 |

    Ser man på, jag hoppas verkligen inte att det är fedor som duckar motstånd men jag antar att finkelstugan och resten av m-1 inte vågar se fedor ”m-1 pension money” emelianenko förlora och bli av med sin titel som the one.

  11. affe
    mars 3rd, 2010 i 14:33 | #11 |

    @Pete
    exakt! Om dem vill ha en motståndare fri från steroider och skit så är väl barnett inte helt rätt person att välja


    Antal poäng: 347 | Info
  12. affe
    mars 3rd, 2010 i 14:35 | #12 |

    haha, verkar som att Vadim har studerat Dana och också börjat förolämpa personer hit och dit :)


    Antal poäng: 347 | Info
  13. johnny
    mars 3rd, 2010 i 14:50 | #13 |

    respekten sjunker för fedor. trist men sant…är barnett ens kvalificerad att möta min lillasyster? svar NEJ

  14. Monster
    mars 3rd, 2010 i 14:58 | #14 |

    Tror aldrig Fedor kommer komma till UFC, tyvärr…

  15. skurtbert
    mars 3rd, 2010 i 15:05 | #15 |

    Jag förstår varför samtalen mellan UFC och M-1 strandade…

  16. HyunJin
    mars 3rd, 2010 i 15:11 | #16 |

    ”Rävgubbar”… Vet inte om ”gubbarna” i UFC är så mycket bättre…

  17. mars 3rd, 2010 i 15:20 | #17 |

    Visst Fedors M-1 managment är kanske lite skumma men UFC kör sina ful tricks med dem också. I slutändan handlar det mest om makt kamp och pengar.
    Synd för att egentligen borde det bästa fighters möta varandra utan några hinder.
    Kanske dags för ett Champions League för MMA?
    Då kanske Diaz hade kunnat möta GSP, BJ möt Aoki eller Fedor vs Brock.


    Antal poäng: 187 | Info
  18. Qarl
    mars 3rd, 2010 i 15:31 | #18 |

    Är det någon som vet hur länge Fedors kontrakt är med M1?

  19. affe
    mars 3rd, 2010 i 15:32 | #19 |

    @phenom
    Silva vs. Gegard


    Antal poäng: 347 | Info
  20. quezcotl
    mars 3rd, 2010 i 16:01 | #20 |

    Fedor verkar lite rädd för sådana här ”stora grabbar”.
    HMC t.ex och Schilt är ju större, men var kända för att inte ha någon balans eller kondition.
    Brett Rogers kontrollerande ibland Fedor oroväckande med enbart styrka, vad kan då ske med någon som är expert inom brottning?

  21. per
    mars 3rd, 2010 i 16:04 | #21 |

    Detta är väl kanske den dummaste frågan att ställa just nu..Men äger inte Fedor en bit av M1?? fick för mig det.. om han nu gör det är det då inte lätt att riva kontraktet med dem??

    Sen en sak till…tror ni att fedor kanske känner att han inte är den Fedor han en gång var?? och att han känner att en del fighters kanske inte är så roliga att möta..för hela hans ”Legacy” är väl att vara den oslagbare? eller kanske gör Finkelstein det?
    M1 måste hursom helst tjäna typ halva sin inkomst Fedors matcher,kläder m,m??
    vad händer om han förlorar?
    Vips så är han en vanlig fighter….. Eller?

    Vill bara tillägga att Fedor är min Hjälte inom MMA. jag har följt honom sedan Pride tiden när han chockade alla fgenom att överhuvudtaget vinna sin match mot Heath crazy horse Herring. jag gillar oxå att han är så enkel och inte ser ut som Arnold gjorde i Conan Barbaren det ger mig som Amatör utövare av MMA lite Hopp när jag tittar mig i spegeln….. *hehehehe*

  22. quezcotl
    mars 3rd, 2010 i 16:10 | #22 |

    vänta nu, betyder inte detta även att ifall de väntar tills September, och bestämmer datum då, så lär det knappast bli en fedor fight iår igen?
    Isåfall, är det ju sant vad DW säger:han slåss 1 gång per år… wtf?!
    Och detta ska vara den bästa? patetiskt. Och som det är inte nog, han väljer själv vilka han ska möta. Ta bort han ifrån nr1 rankingen omedelbart.

  23. MMAfia
    mars 3rd, 2010 i 16:11 | #23 |

    vill gärna inte tror det men det börjar kännas som om all framgång har stigit honom över huvudet. vart tog kämpar glöden vägen?

  24. MMAfia
    mars 3rd, 2010 i 16:13 | #24 |

    @quezcotl
    tyckte inte han blev speciellt kontrolerad förutom de 2 gångerna brett tryckte upp honom mot buren, en brottare hade nog kunnat hålla kvar honom lite längre men jag tror att han för eller senare kommit loss…

  25. Daniel
    mars 3rd, 2010 i 16:14 | #25 |

    Solklar logik i att inte vilja möta en fighter som misstänks för doping, men istället kunna tänka sig att möta en fighter som definitivt har dopat sig.

  26. Rebel Ape
    mars 3rd, 2010 i 16:55 | #26 |

    @per
    Fedor äger 10% av M-1 Global om jag inte minns fel, inte alls en stor andel och en del som han skulle kunna kasta bort bara för att komma till UFC om han verkligen ville det.

  27. Petter H
    mars 3rd, 2010 i 17:24 | #27 |

    @Rebel Ape
    20% ifall jag inte minns fel. :)
    + han skrev ju kontrakt för några år sedan med M1 för 6 matcher.
    Tror han fick 2 dollar miljoner för det.


    Antal poäng: 1056 | Info
  28. Leonardo
    mars 3rd, 2010 i 17:24 | #28 |

    Ojdå undra hur Overeem kmr reagera på detta.. Pratkrig lär nog komma !


    Antal poäng: 671 | Info
  29. Micael
    mars 3rd, 2010 i 17:28 | #29 |

    Har hela tiden hävdat att Fedor tyvärr kommer att åka på spö av Alister O.
    Och att de vill ha en match med en som torskat 3 ggr för doping kontra 0 ggr för Alister O visar inget annat än att även M-1 tvivlar på Fedor.

  30. rusty
    mars 3rd, 2010 i 17:33 | #30 |

    Bara jag som tycker att Mr. Vadim är ruggigt lik Josh Emmerson


    Antal poäng: 53 | Info
  31. homan
    mars 3rd, 2010 i 18:45 | #31 |

    @affe
    Gergard kommer säkerligen lämna SF då han redan sagt upp kontrakt med m1… Gergard bryr sig inte om politik och ära utan endast pengar och det sköna är att han säger det själv :)

  32. sangler
    mars 3rd, 2010 i 18:47 | #32 |

    Tror personligen att fedor inte hade haft så stora problem med alistair, fedor har förbannat snabba händer med mycket krut i dem, det är vilda slag, men effektiva och jag tror han hade kunnat knocka alistair.. men lite som jag skrev i den förra artikeln så kommer hela den här situationen gynna UFC något fruktansvärt då dem inbitna fansen som har varit negativa till DWs beslut angående fedor och co-promotion, får den bekräftelse dem behövde för att tro på DWs ord.. När det kommit till fedor-affären från UFCs sida så har alltid DW sagt att anledningen till att det inte blev något med fedor och m1 inte var pengar utan att det verkade som att M1 var mer koncentrade på att bygga upp sin egen promotion. Jag förstår varför UFC inte vill co-promota, det förstör sporten.. kolla bara på boxningen..

  33. Jean-Pierre
    mars 3rd, 2010 i 19:06 | #33 |

    Rebel Ape :
    @per
    Fedor äger 10% av M-1 Global om jag inte minns fel, inte alls en stor andel och en del som han skulle kunna kasta bort bara för att komma till UFC om han verkligen ville det.

    Nej abow brorshan inte 10%. han äger 17% av M-1 Global


    Antal poäng: 155 | Info
  34. Jean-Pierre
    mars 3rd, 2010 i 19:07 | #34 |

    vet inte vad som hände här


    Antal poäng: 155 | Info
  35. Rebel Ape
    mars 3rd, 2010 i 21:21 | #35 |

    Jag kan ha fel, som sagt var inte säker om det var 10% till 20% men d spelar mindre roll, tror nog han tjänar mer pengar på sina matcher än hos M-1, dessutom är han ingen materialist precis, har ngn sätt lägenheten han bor i, pretty humle, finna säkert fler här som bor i finare förhållanden.

  36. per
    mars 3rd, 2010 i 21:44 | #36 |

    Rebel Ape :@per Fedor äger 10% av M-1 Global om jag inte minns fel, inte alls en stor andel och en del som han skulle kunna kasta bort bara för att komma till UFC om han verkligen ville det.

    Tack för svaret…!!!

  37. Rebel Ape
    mars 3rd, 2010 i 22:04 | #37 |

    @per
    Inge problem men två andra killar här har nämnt andra siffror, både 17% och 20% och jag minns inte till100% så jag kan ha fel, men det är däremellan iaf.

  38. GJJ
    mars 3rd, 2010 i 22:27 | #38 |

    Spelar ingen roll hur mycket Fedor äger i M-1 Global, eller vad hans kontrakt med dem säger. Finkelstein och hans killar har nån slags hake på Fedor, jag är 100% övertygad om att dessa killar är djupt inblandade i det vi brukar kalla ”rysk maffia” och så länge de tjänar pengar på Fedor så äger de honom fullständigt. Fedor själv har inget att säga till om överhuvudtaget, han är helt i händerna på dessa gangsters. Farligt för både honom själv och familjen kanske att inte foga sig…

    Varför är jag så säker på detta? Därför att folk med stora pengar i Ryssland har antingen en koppling till Putin eller en koppling till kriminella sammanslutningar. Fråga vilket västerländskt företag som helst som försökt att etablera sig i Ryssland (eller varför inte GM-Saab-Spykeraffären?), det slutar aldrig väl för där gör man inte affärer som här i väst.

    Fedor väljer inte sina fighter själv, han har inget att säga till om när det gäller UFC osv.

  39. Jean-Pierre
    mars 3rd, 2010 i 22:30 | #39 |

    FEDOR FEDOR FEDOR, NIGGUUUUUUUH


    Antal poäng: 155 | Info
  40. Word
    mars 3rd, 2010 i 23:08 | #40 |

    Hur tänker folk när de säger att SF är logiska i sina match-ups? SF bevisar återigen att Dana White har rätt i varenda ord han uttalat om SF.

    Om Fedor ska möta Overeem men icke gör för att istället möta Werdum men icke gör HUR ÄR DET DÅ LOGISKT ATT BRETT ROGERS SKA MÖTA OVEREEM?

    Werdum vs Overeem, Silva vs Rogers, ska det vara så otroligt svårt?

  41. Rebel Ape
    mars 4th, 2010 i 00:03 | #41 |

    @GJJ
    Jag som är rätt politiskt rotad kan nog bara hålla med :)


    Antal poäng: 60 | Info
  42. ace
    mars 4th, 2010 i 00:18 | #42 |

    har rävgubben tupé på sig måntro?

  43. Headstomp
    mars 4th, 2010 i 09:46 | #43 |

    ”Personligen längtar jag något alldeles kopiöst till den dagen då Fedors kontrakt med dessa rävgubbar kommer till sin ända och då kejsaren kan skriva på för UFC.”

    Kommer aldrig hända. Som redan påpekats så äger Fedor 17% av M-1, och förutom att M-1 får fett mycket betalt för varje match han går så får de dessutom sändningsrättigheter till Europa/Ryssland (+resten av världen utanför Uvesa?) för hans matcher. Är lite osäker på siffrorna nu, men jag tror hans senaste match sågs av 4 miljoner amerikaner, men av 16 miljoner ryssar. DET är pengar, vad än UFC kan erbjuda lär vara småpotatis jämfört med vad han kan tjäna på de rättigheterna….

    Och angående rysk maffia. Kanske är det så att de har ett finger med i spelet varhelst det finns pengar att tjäna i mamma Ryssland. Men är det inte oxå så att alla som äger kasinon i Las Vegas har koppligar till Cosa Nostra…:

  44. Headstomp
    mars 4th, 2010 i 09:47 | #44 |

    ”Personligen längtar jag något alldeles kopiöst till den dagen då Fedors kontrakt med dessa rävgubbar kommer till sin ända och då kejsaren kan skriva på för UFC.”

    Kommer aldrig hända. Som redan påpekats så äger Fedor 17% av M-1, och förutom att M-1 får fett mycket betalt för varje match han går så får de dessutom sändningsrättigheter till Europa/Ryssland (+resten av världen utanför Uvesa?) för hans matcher. Är lite osäker på siffrorna nu, men jag tror hans senaste match sågs av 4 miljoner amerikaner, men av 16 miljoner ryssar. DET är pengar, vad än UFC kan erbjuda lär vara småpotatis jämfört med vad han kan tjäna på de rättigheterna…

    Och angående rysk maffia. Kanske är det så att de har ett finger med i spelet varhelst det finns pengar att tjäna i mamma Ryssland. Men är det inte oxå så att alla som äger kasinon i Las Vegas har koppligar till Cosa Nostra…:

  45. Rebel Ape
    mars 4th, 2010 i 09:59 | #45 |

    @Headstomp
    Alla som äger Kasinon, af av de stora har maffia kontakter det kan jag lova dig!
    Jag vet själv historier från min kollega som jobbade som vakt i ett kasinoi grekland som hade flera kasinon i USA, de ha problem med grekisk maffia så Kaisnot skickade dit 3 snubbar bara och de träffade upp grekiska maffian och vipps så var problemet löst, hur det skedde vet inte ens vakten men han sa att de har oerhörda kontakter och för att driva ett kasino behöver man stora kontakter för polisen kan inte göra så km innan ett brott sker.

  1. Inga trackbacks än.

Regler
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

  • Inga personpåhopp, förolämpningar, spydigheter, fighterbashing, rasism eller liknande.
  • Behandla varandra med respekt, och behandla andra så som du själv vill bli behandlad.
  • Läs igenom det du skrivit en extra gång innnan du postar det.
  • Aggresivitet har ingen plats på den här bloggen, sådant blir vi av med i träningslokalerna.
  • Presentera inte spekulationer som fakta. Ha bevis och grund för dina påståenden.
  • Alla kommentarer bör tillföra något till diskussionen.
  • Håll er till ämnet. Vill ni lämna tips på nyheter vi inte behandlat gör det då här.

Följs inte dessa regler har moderatorer rättigheter att ändra och/eller ta bort ditt meddelande.
Snälla, tänk till en extra gång innan du postar din kommentar.

Avatar
Vill du ha en bild brevid din kommentar, registrera då din mailadress och ladda upp en bild på www.gravatar.com. Skriv sen i din epostadress ovan så dyker bilden upp.

Bilder och video i kommentarerna
Du lägger till bilder i kommentaren genom att skriva [img] och [/img] i din kommentar. Tex: [img]http://www.dinsida.se/bild.jpg[/img]. Video från till exempel Youtube, Dailymotion eller Vimeo kan läggas till genom att bara skriva url:en till videon. Mer info här.

Poängsystemet
Du måste vara registrerad för detta. Läs mer om poängsystemet här.