Aktuellt datum och tid: lör 25 maj 2013, 18:33

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor 03 jun 2010, 12:44 
Administratör
Användarvisningsbild

Jag tänkte rivstarta en sektion här på MMAnytts forum som handlar om fullständiga videokarriärer på fighters. Jag kan förstås inte göra det utan er hjälp, och ert otrötta samlande på MMA-materiel.

Jag har googlat en hel del och fått tag på samtliga matcher från Fedor Emelianenko, så därför påbörjar denna post med hans karriär. Men du skulle kunna bidra med till exempel BJ Penn, Brock Lesnar, Randy Couture eller någon annan stor MMA-profil

Bild

Fedor Emelianenkos MMA-karriär i videoformat
Klicka bara på överskriften så kommer ni till matchen i videoformat.

Fedor Emelianenko vs Levon Lagvilava
Fedors första MMA-match den 16 augusti 2000. Detta var också Lagvilavas andra och sista MMA-match efter två raka förluster.

Fedor Emelianenko vs Hiroya Takada
Den andra matchen som Fedor går för organisationen Rings den 5 september 2000.

Fedor Emelianenko vs Tsuyoshi Kohsaka
Fedors enda förlust i sin karriär den 22 december 2000. Men förlusten var på grund av ett öppet sår så hur mycket av en förlust det egentligen är låter vi vara osagt.

Fedor Emelianenko vs Ricardo Arona
Denna var väl enda gången Fedor inte var dominernade, vissa säger att Arona skulle ha vunnit den. Denna match var under samma gala den 22 december 2000.

Fedor Emelianenko vs Mihail Apostolov
6 april 2001 under galan Rings Russia – Russia vs Bulgaria.

Fedor Emelianenko vs Kerry Schall
Kerry borde ju vinna ett pris för fulaste byxor att fightas i. Galan utspelade sig den 20 april 2001.

Fedor Emelianenko vs Renato Babalu
Det är ovanligt att se Babalu med så lite taturingar och småfet. 11 augusti 2001.

Fedor Emelianenko vs Ryushi Yanagisawa
Här har vi en lång match som vi alla vet bara kan sluta på ett sätt. Matchen utspelar sig den 20 oktober 2001.

Fedor Emelianenko vs Lee Hasdell
En match ifrån den 21 december 2001.

Fedor Emelianenko vs Chris Haseman

Fedors sista match för organisationen Rings som avslutas snabbt den 15 februari 2002.

Fedor Emelianenko vs Semmy Schilt
Fedor har här vandrat in i sitt nya hem, Pride, den 23 juni 2002. I sin första match möter han en kille som har en hel del erfarenhet jämfört med Fedor då Schilt hade startat sin MMA-karriär redan 1996 och har varit K1s supertungviktsmästare.

Fedor Emelianenko vs Heath Herring
Nu kommer det första, vid den tiden, kända namnet som Fedor möter. Herring och Fedor gick matchen mot varandra den 24 november 2002.

Fedor Emelianenko vs Antonio Rodrigo Nogueira
Ni kan höra från kommentatorerna om att Fedor inte ska vara i Big Nogs guard. Efter denna match så kan man säga att Fedors storhetstid börjar och den har inte ännu tagit slut. 16 mars 2003.

Fedor Emelianenko vs Egidijus Valavicius
Eftersom Pride inte hade samma konstiga regler som UFC om att deras fighters inte får tävla i andra organisationer så hoppade Fedor tillbaka till Rings under en match den 5 april 2003.

Fedor Emelianenko vs Kazuyuki Fujita
Nu är han tillbaka i Pride igen den 8 juni 2003. Innan ni tittar på match-videon ovan så bör ni kolla in hype-video inför matchen.

Fedor Emelianenko vs Gary Goodridge
Även denna match i Pride, denna gång i Pride – Total Elimination 2003 som utspelade sig den 10 augusti 2003.

Fedor Emelianenko vs Yuji Nagata
Detta är en riktigt snabb match som avslutas med en teknisk knockout, gissa vem som är vinnare. Matchen är en Fedors första nyårsgala den 31 december 2003.

Fedor Emelianenko vs Mark Coleman
Detta är den första matchen mot Mark Coleman och den avslutas med en tekniskt fulländad armbar, extremt snyggt. Detta första möte var den 25 april 2004.

Fedor Emelianenko vs Kevin Randleman
Grym suplex från Randlemans håll, fast det känner väl alla till nu förtiden. Detta är den 20 juni 2004.

Fedor Emelianenko vs Antonio Rodrigo Nogueira nr 2
Detta var en No contest pga en oavsiktlig skallning från Fedor så han fick ett cut och det bröts, ingen utnämndes som vinnare. Skallningen ägde rum den 15 augusti 2004.

Fedor Emelianenko vs. Naoya Ogawa
Denna match är på samma gala som Nogueira-matchen ovan, Pride – Final Conflict 2004, den 15 augusti 2004.

Fedor Emelianenko vs Antonio Rodrigo Nogueira nr 3 - Del 2
Detta är det tredje mötet om man räknar med no contest-matchen, och denna är Fedors årliga nyårsgala den 31 december 2004. Jag hittade dessvärre ingen video med bättre ljud.

Fedor Emelianenko vs Tsuyoshi Kohsaka
Detta är troligen den största grudgematchen som Fedor någonsin deltagit i. Det är returmötet mot Tsuyoshi Kohsaka. Kohsaka är personen som hittills gett Fedor sin enda förlust och det var nu dags att hämnas. Detta var den 3 april 2005.

Fedor Emelianenko vs Mirko Crocop
Del 2, Del 3. Detta är den största matchen Fedor har gått. Både Cro Cop och Fedor var i sin prime under 28 augusti 2005. Båda gick in och gav allt. Glöm inte att kolla hype-vidoen först för att komma i rätt stämning.

Fedor Emelianenko vs Wagner da Conceicao Martins (Zulu)
En ruskigt snabb match mot biffen Zulu på nyårsgalan den 31 december 2005. Det är här ifrån memet "Zulu'd" kommer.

Fedor Emelianenko vs Mark Coleman
Det bästa med denna är när Coleman tar in sina barn och säga hej till Fedor. Ungarna har just sett sin pappa bli sönderslagen för att sedan komma in i ringen och säga hej till killen som spöade pappa, dom är överlyckliga. 21 oktober 2006.

Fedor Emelianenko vs. Mark Hunt

Ännu en nyårsgala och denna gång den 31 december 2006. Nu är alltså Fedor nere på runt 2 matcher per år.

Fedor Emelianenko vs. Matt Lindland

Fedors match mot Lindland den 14 april 2007. Det var mycket prat angående om han greppade repet i nedtagning eller inte. Själv så tycker jag att man ser att handen bara vilar på repet han greppar det aldrig, men se och bedöm själva. En kul detalj är att Vladimir Putin är på plats i arenan för att se matchen.

Fedor Emelianenko vs Hong Man Choi

Detta är nyårsgalan, den 31 december 2007. Jag tog en video med Fedor entrance samt intervjun efter matchen. Man ser att Choi är en jätte när Fedor måste sträcka ut hela kroppen för att få till den där armbaren.

Fedor Emelianenko vs. Tim Sylvia
Den första matchen med Affliction där han möter UFCs före detta tungviktsmästare Tim Sylvia den 19 juli 2008.

Fedor Emelianenko vs Andrei Arlovski
Det har varit mycket kontrovers efter denna matchen var över. Många ansåg att Arlovski vann slagväxlingarna efter intensiv träning med den legendariske boxningstränaren Freddie Roach. Hur som helst så ångrar Arlovski det flygande knäet bittert. 24 januari 2009.

Fedor Emelianenko vs Brett Rogers

Jag tror jag aldrig har varit så nervös som när jag såg den här matchen den 7 november 2009. Det såg nästan ut som att Rogers hade funderat ut Fedors rörelsesätt, innan han till slut drog till med en rejäl dänga.

Härnäst möter Fedor en ny motståndare i form av Fabricio Werdum på Strikeforce: Fedor vs Werdum den 26 juni.

InläggPostat: tor 03 jun 2010, 13:05 
Administratör
Användarvisningsbild

Jag kunde inte låta bli att vara först på att svara på min egen post. Här är Mariusz Pudzianowskis MMA-karriär.

Bild

Mariusz Pudzianowskis MMA-karriär i videoformat

Mariusz Pudzianowski vs Marcin Najman
Mariusz debutmatch mot Marcin Najman som är en boxare. Det här var också Nejmans första MMA-match och han verkar väldigt förvånad över att man får använda sparkar. Det här var lite som en tidig julklapp för Mariusz i december 2009.

Mariusz Pudzianowski vs Yusuke Kawaguchi
Mariusz andra MMA-karriärsmatch. Även denna gång är sker detta på den Polska organisationen KSW i maj 2010.

Mariusz Pudzianowski vs Tim Sylvia

Bara 2 veckor efter hans match mot Kawaguchi den 22 maj 2010 möter Mariusz ett lite större namn: Tim Sylvia.

InläggPostat: tor 03 jun 2010, 14:30 
Användarvisningsbild

Forrest Griffins MMA-karriär i videoformat

Bild

SPOILERVARNING btw. De få gångerna som jag skrivit något om fajterna så kan resultatet skina igenom.

Forrest Griffin vs. Dan Severn, October 27, 2001

Efter denna matchen gick Forrest 3 matcher till som jag inte funnit videos av.
1. Wiehan Lesh, November 24, 2001
2. Jason Braswell, January 26, 2002
3. Kent Hensley, April 12, 2002

Forrest Griffin vs. Jeff Monson, June 29, 2002

Forrest Griffin vs. Travis Fulton, October 26, 2002
Japp. Han har mött HONOM ^^

Forrest Griffin vs. Steve Sayegh, December 15, 2002

Ännu en match jag inte funnit är nästa match. Mot Ebenezer Fontes Braga, July 31, 2003

Forrest Griffin vs. Chael Sonnen, September 6, 2003

Forrest Griffin vs. Jeremy Horn, September 6, 2003

Forrest Griffin vs. Edson Paredao, December 18, 2003

Forrest Griffin vs. Stephan Bonnar, April 9, 2005
Fajten som satte igång MMA ordentligt. I någon mardrömsdimension hände aldrig denna matchen :'(

Forrest Griffin vs. Bill Mahood, June 4, 2005

Forrest Griffin vs. Elvis Sinosic, October 7, 2005

Forrest Griffin vs. Tito Ortiz, April 15, 2006
Deras första möte där Forrest fick på däng i första ronden men kom tillbaka starkt i rond 2&3. Revenge is sweet do... :D

Forrest Griffin vs. Stephan Bonnar 2, August 26, 2006

Forrest Griffin vs. Keith Jardine, December 30, 2006

Forrest Griffin vs. Hector Ramirez, June 16, 2007

Forrest Griffin vs. Mauricio Shogun Rua, September 22, 2007

Forrest Griffin vs. Quinton Rampage Jackson, July 5, 2008
Leg kicks is tha shiat! :D

Forrest Griffin vs. Rashad Evans, December 27, 2008
En match Griffin vann ett tag.. vi kan säga så här.. både ett skåp och en vägg har känt min vrede..

Forrest Griffin vs. Anderson Silva, August 8, 2009
Sjuk knock...

Forrest Griffin vs. Tito Ortiz, November 21, 2009
pwned!

Sådärja.. då var jag klar med min första ihopsamling. Om något är fel eller om ni hittar länk till någon fight jag inte tagit med så är det bara att skicka ett PM.

Senast redigerad av Wroomfondel tor 03 jun 2010, 19:44, redigerad totalt 2 gånger.

InläggPostat: tor 03 jun 2010, 19:29 

Ruskigt skön idé Martin!

Här är mitt bidrag:

Bild

Brock Lesnars MMA-karriär i videoformat

Brock Lesnar vs. Min Soo Kim

Lesnars MMA-debut mot en olympisk judo-medaljist. Matchen går på Dynamite!! USA den 2 juni 2007.

Brock Lesnar vs Frank Mir 1
Debutmatchen i UFC då han möter Frank Mir. Tokigt hypad av alla WWE-fans, och har även ett par WWE-killar i publiken. 2 februari 2008.

Brock Lesnar vs Heath Herring
Ett riktigt test för Brock, som verkar få möta ganska hårda motståndare. Nu hade vi hunnit iväg till den 9 augusti 2008.

Brock Lesnar vs Randy Couture
Nu händer det grejer, Lesnar vs Couture för tungviktsbältet på UFC 91 den 15 november 2008.

Brock Lesnar vs Frank Mir 2
Lesnars första titelförsvar mot en kille som redan har besegrat honom. Det slutar ganska spektakulärt, och då menar jag efter matchen är över.

Brock Lesnar vs Bud Light

Brock Lesnars andra förlust i oktagonen.

Och in your face InnerSelf, fast jag trodde faktiskt du skulle hinna före mig med denna videokarriärsamling. ;)

InläggPostat: tor 03 jun 2010, 19:44 

Frank Mir's fullständiga karriär i videoformat

Bild

Spoilervarning på texterna.

Frank Mir vs. Jerome Smith

Hittade ingen video, men Mir vinner på decision.

Frank Mir vs. Dan Quinn

Här fanns det inte heller video, men 2:15 in i första ronden vinner Mir med en triangle choke.

Frank Mir vs Roberto Traven

Mirs debuterar i UFC på UFC 34 mot Roberto Traven, 1:05 in i första ronden tar Mir hem segern med en vacker armbar.

Frank Mir vs. Pete Williams

Mir vinner denna match väldigt enkelt med ett Inside Shoulder Lock, matchen var över innan en minut hade gått.

Frank Mir vs Ian Freeman

Mir får reda på att han inte är odödlig när han åker på sin första förlust mot Ian Freeman via TKO

Frank Mir vs. Tank Abbott

Mir vinner 46 sekunder in i matchen via Toe Hold.

Frank Mir vs. Wes Sims

Mir vinner på DQ efter att ha blivit stampad i ansiktet av Wes Sims

Frank Mir vs. Wes Sims 2

Mir knockar Wes Sims och vinner för andra gången mot Sims.

Frank Mir vs. Tim Sylvia

Hittade ingen bättre video, ledsen för det. Mir får tag i en arm men Sylvia vägrar klappa ut, vilket resulterar i en fraktur. Matchen avbryts och Mir vinner tungviktsbältet.

Frank Mir vs. Marcio Cruz

Mir fråntas bältet då han pga en motorcykel-olycka inte kan försvara bältet. Cruz vinner på KO

Frank Mir vs. Dan Christison

Decisionvinst för Mir.

Frank Mir vs. Brandon Vera

Mir förlorar via TKO i första ronden

Frank Mir vs. Antoni Hardonk

Mir vinner då Hardonk tvingas klappa för en kimura

Frank Mir vs. Brock Lesnar

Brock börjar starkt och lyckas ta ner Mir, och det ser ut som om det blir en kort natt för Mir. Mir lyckas dock få tag i ett ben och vinna på submission

Frank Mir vs. Antonio Nogueira

Den obligatoriska coachfighten ägde rum under UFC 92 och Mir vinner på TKO i andra ronden

Frank Mir vs. Brock Lesnar 2

Lesnar blir för mycket för Mir som förlorar på TKO

Frank Mir vs. Cheick Kongo

Mir vinner mot Kongo via en Guillotine.

Frank Mir vs. Shane Carwin

Shane Carwin är överlägsen Mir och vinner på KO i första ronden

Senast redigerad av alm lör 03 jul 2010, 21:08, redigerad totalt 1 gång.

InläggPostat: fre 04 jun 2010, 14:14 
Administratör
Användarvisningsbild

Bild

Royce Gracies karriär

Royce Gracie vs Art Jimmerson

Inte helt oväntat påbörjas Royce Gracies "MMA"-karriär på UFC 1. Den första matchen han någonsin går är mot Art Jimmerson, en boxare. Galan var den 12 november 1993.

Royce Gracie vs Ken Shamrock 1

Snabbt ut, också på UFC 1 den 12 november 1993, har vi den andra matchen i turneringen mot Ken Shamrock.

Royce Gracie vs Gerard Gordeau

Finalen på UFC 1 där vi alla vet vad som faktiskt hände.

Royce Gracie vs Minoki Ichihara
Nu är vi inne på UFC 2, och nu vankas det fyra matcher på en och samma kväll. Nu är vi inne på den 11 mars 1994.

Royce Gracie vs Jason Delucia
Samma dag, samma kanal. UFC 2, 11 mars 1994.

Royce Gracie vs Remco Pardoel
Nu har vi hunnit till semifinalen på UFC 2. Inte helt oväntat är en Gracie här och härjar.

Royce Gracie vs Patrick Smith
Pat Smith har hunnit bli lite av en legend vid det här laget. Han och Royce möttes i finalen på UFC 2, och det hela gick lite som det gick.

Royce Gracie vs Kimo Leopoldo
En av de "största" matcherna i UFC på den tiden. Graciefamiljen hade hunnit hypa upp UFC rejält på den korta tiden den hade existerat. Nu är det dags för UFC 3 den 9 september 1994.

Royce Gracie vs Harold Howard

Det här är väl egentligen inte direkt en match. Men trots stora skador pådragna från matchen mot Kimo så kliver Royce ändå in i oktagonen. Matchen hinner dock inte starta innan det flyger in en handduk, och Royce lämnar det hela, där Howard tar hem vinsten på TKO.

Royce Gracie vs Ron van Clief
Det här är Ron van Clief första, och enda, professionella MMA-match. Sherdog har en lite intressant intervju med Ron om var han befinner sig nu. Nu har Gracie hunnit samla krafterna från Kimo-mötet och är igång igen, denna gång på UFC 4 den 16 december 1994. Jag har inte lyckats hitta en fullständig video på matchen, utan bara de korta klippen i videon som jag länkat.

Royce Gracie vs Keith Hackney

Semifinalsdags på UFC 4.

Royce Gracie vs Dan Severn

Detta blir Gracies första riktiga test. Severn verkar ha ett svar på det mesta som Gracie skickar iväg, och matchen slutar efter 15 minuter och 49 sekunder i första ronden, förvisso fanns det inga ronder, eller tidsgränser på den tiden. Fast det är väl så det ska vara i finalmatcher?

Royce Gracie vs Ken Shamrock 2
Nu är turneringsfesten över, och det är dags för Royces första supermatch. Det hela blir av mot Ken Shamrock, och det blir ett 36 minuters krig utan vila. Det hela utspelar sig på UFC 5 den 7 april 1995. En countdown med en väldigt ung Mike Goldberg finns att se här, och de sista fem minuterna på matchen finns här.

Royce Gracie vs Nobuhiko Takada
Nu har Royce lämnat UFC och vandrat in i Pride istället och försöka bevisa sig i Japan. Matchen finns inte att streamas, men går att ladda hem här.

Royce Gracie vs Kazushi Sakuraba 1
Det här är första gången Gracie går förbi första ronden. Men det är också första gången han har ronder överhuvudtaget. Det hela blir ett sex ronders krig, med 15 minuter i varje rond.

Royce Gracie vs Hidehiko Yoshida
Ett tre ronders krig från Prides nyårsgala i december 2003.
Del 1, del 2, del 3.

Royce Gracie vs Chad Rowan
Ett år senare är det dags för en nyårsgala till och vi har kommit fram till 2004 denna gång.

Royce Gracie vs Hideo Tokoro
Och som ni förstått vid det här laget gillar Gracie att vara med på Japanska nyårsgalor. Det här är den tredje galan på raken, och nu är det Hideo Tokoro han möter.
Del 1, del 2, del 3, del 4, del 5.

Royce Gracie vs Matt Hughes
Nu 60 galor senare gör Gracie sin glorifierande återkomst till UFC. Med nya regler, och handskar och allt annat sånt han inte är van vid. Han möter den nya generationens fighters i form av Matt Hughes den 27 maj 2006 på UFC 60.

Royce Gracie vs Kazushi Sakuraba 2

Sist ut har vi en returmatch mot Kazushi "The Gracie Hunter" Sakuraba som blev av den 2 juni 2007. Det här är den sista matchen Gracie kört, och det är osäkert om han återkommer till MMA eller om han håller sig till träningslokalerna.

InläggPostat: fre 04 jun 2010, 15:37 

Jag tar dom här korta lätta karriärerna innan någon annan norpar dom. :)

Bild

Kevin "Kimbo Slice" Fergusons karriär

Kimbo Slice vs Bo Cantrell

Kimbo börjar lite försiktigt efter sin youtube-karriär med att möta Bo Cantrell i sin MMA-debut på EliteXC: Renegade den 10 november 2007.

Kimbo Slice vs David "Tank" Abbott

Nu var det dags att lägga in hype-överväxeln med en match mot Tank Abbott som var en UFC-stjärna mest för han slogs som en galning men aldrig var riktigt bra. Det här var den 16 februari 2008.

Kimbo Slice vs James Thompson

Här kommer vad som verkar vara Kimbos första test. Det blev en väldigt kontroversiell match det här, där domaren bröt när båda deltagarna fortfarande stod upp. 31 maj 2008. Rond 2 finns här, rond 3 finns här.

Kimbo Slice vs Seth Petruzelli

Knocken som hördes världen runt. Detta var knocken som sänkte EliteXC. 4 okt 2008.

Efter det här kom Kimbo in i TUF-huset på säsong 10. Han gick några matcher där inne, men eftersom de är amatörmatcher så räknas de inte riktigt här.

Kimbo Slice vs Houston Alexander
Alla trodde det här skulle bli världens krig. Det blev världens flopp. Kalib Starnes mörka kusin? 5 december 2009.

Kimbo Slice vs Matt Mitrione
Sist ut har vi den sista matchen Kimbo gick i UFC. Efter det här blev han sparkad, och ingen vet var han kommer hamna härnäst. Det återstår att se, PR-maskinen Kimbo Slice har inte stannat ännu. Hoppas jag.

InläggPostat: fre 04 jun 2010, 16:48 

Bild

http://www.mma-core.com/videos/_Cain_Velasquez_vs_Jesse_Fujarczyk_StrikeForce_Ta?vid=10011097&tid=100

Cain gör sin debut mot en snubbe med det konstiga namnet Fujarczyk och vinner på tko i första ronden.

http://www.cainvelasquez-fans.com/index.php/component/content/article/57-video-cain_vleasquez_vs_jeremiah_constant.html

I andra matchen av hans karriär rullar han på och vinner på tko i första ronden igen

http://www.mma-core.com/videos/_Cain_Velasquez_vs_Brad_Morris_UFC_83?vid=10000094&tid=100

Här gör Cain sin UFC debut och fortsätter att dominera och vinna på TKO i första ronden igen

http://www.mma-core.com/videos/_Jake_O_Brien_vs_Cain_Velasquez_UFC_Fight_Night_14?vid=10000889&tid=100

Som sagt tåget fortsätter att rulla och ännu en TKO seger i första ronden

http://mmavideolinks.to/fighter-videos/333-cain-velasquez-/5393-cain-velasquez-vs-denis-stojnic.html

Här tvingas dock Cain in i andra ronden men han lyckas ta hem det iallafall.

http://www.mma-core.com/videos/_Cain_Velasquez_vs_Cheick_Kongo_UFC_99_The_Comebac?vid=10005305&tid=100

Här blev motståndet mycket hårdare men trots det tar Cain en vinst på decision.

http://www.mma-core.com/videos/_Ben_Rothwell_vs_Cain_Velasquez_UFC_104?vid=10007413&tid=100

Nu fick han en till tuff match mot IFL veteranen Ben Rothwell. Dock så kör Cain över Ben och matchen får ett tveksamt stoppage.

http://www.mma-core.com/videos/_Antonio_Rodrigo_Nogueira_vs_Cain_Velasquez_UFC_11?vid=10009424&tid=100

Nu skulle Cain gå en number one contender match mot Prideveteranen ''Minotauro'' Noguiera. I matchen kör Cain över honom och knockar Big Nog.

Hur gör man såna där fräna överskrifter på länkar som dom andra gjort :?:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]