Jag tänkte rivstarta en sektion här på MMAnytts forum som handlar om fullständiga videokarriärer på fighters. Jag kan förstås inte göra det utan er hjälp, och ert otrötta samlande på MMA-materiel.
Jag har googlat en hel del och fått tag på samtliga matcher från Fedor Emelianenko, så därför påbörjar denna post med hans karriär. Men du skulle kunna bidra med till exempel BJ Penn, Brock Lesnar, Randy Couture eller någon annan stor MMA-profil
Fedor Emelianenkos MMA-karriär i videoformat Klicka bara på överskriften så kommer ni till matchen i videoformat.
Fedor Emelianenko vs Levon Lagvilava Fedors första MMA-match den 16 augusti 2000. Detta var också Lagvilavas andra och sista MMA-match efter två raka förluster.
Fedor Emelianenko vs Tsuyoshi Kohsaka Fedors enda förlust i sin karriär den 22 december 2000. Men förlusten var på grund av ett öppet sår så hur mycket av en förlust det egentligen är låter vi vara osagt.
Fedor Emelianenko vs Ricardo Arona Denna var väl enda gången Fedor inte var dominernade, vissa säger att Arona skulle ha vunnit den. Denna match var under samma gala den 22 december 2000.
Fedors sista match för organisationen Rings som avslutas snabbt den 15 februari 2002.
Fedor Emelianenko vs Semmy Schilt Fedor har här vandrat in i sitt nya hem, Pride, den 23 juni 2002. I sin första match möter han en kille som har en hel del erfarenhet jämfört med Fedor då Schilt hade startat sin MMA-karriär redan 1996 och har varit K1s supertungviktsmästare.
Fedor Emelianenko vs Heath Herring Nu kommer det första, vid den tiden, kända namnet som Fedor möter. Herring och Fedor gick matchen mot varandra den 24 november 2002.
Fedor Emelianenko vs Antonio Rodrigo Nogueira Ni kan höra från kommentatorerna om att Fedor inte ska vara i Big Nogs guard. Efter denna match så kan man säga att Fedors storhetstid börjar och den har inte ännu tagit slut. 16 mars 2003.
Fedor Emelianenko vs Egidijus Valavicius Eftersom Pride inte hade samma konstiga regler som UFC om att deras fighters inte får tävla i andra organisationer så hoppade Fedor tillbaka till Rings under en match den 5 april 2003.
Fedor Emelianenko vs Gary Goodridge Även denna match i Pride, denna gång i Pride – Total Elimination 2003 som utspelade sig den 10 augusti 2003.
Fedor Emelianenko vs Yuji Nagata Detta är en riktigt snabb match som avslutas med en teknisk knockout, gissa vem som är vinnare. Matchen är en Fedors första nyårsgala den 31 december 2003.
Fedor Emelianenko vs Mark Coleman Detta är den första matchen mot Mark Coleman och den avslutas med en tekniskt fulländad armbar, extremt snyggt. Detta första möte var den 25 april 2004.
Fedor Emelianenko vs Antonio Rodrigo Nogueira nr 2 Detta var en No contest pga en oavsiktlig skallning från Fedor så han fick ett cut och det bröts, ingen utnämndes som vinnare. Skallningen ägde rum den 15 augusti 2004.
Fedor Emelianenko vs. Naoya Ogawa Denna match är på samma gala som Nogueira-matchen ovan, Pride – Final Conflict 2004, den 15 augusti 2004.
Fedor Emelianenko vs Antonio Rodrigo Nogueira nr 3 - Del 2 Detta är det tredje mötet om man räknar med no contest-matchen, och denna är Fedors årliga nyårsgala den 31 december 2004. Jag hittade dessvärre ingen video med bättre ljud.
Fedor Emelianenko vs Tsuyoshi Kohsaka Detta är troligen den största grudgematchen som Fedor någonsin deltagit i. Det är returmötet mot Tsuyoshi Kohsaka. Kohsaka är personen som hittills gett Fedor sin enda förlust och det var nu dags att hämnas. Detta var den 3 april 2005.
Fedor Emelianenko vs Mark Coleman Det bästa med denna är när Coleman tar in sina barn och säga hej till Fedor. Ungarna har just sett sin pappa bli sönderslagen för att sedan komma in i ringen och säga hej till killen som spöade pappa, dom är överlyckliga. 21 oktober 2006.
Fedor Emelianenko vs. Mark Hunt
Ännu en nyårsgala och denna gång den 31 december 2006. Nu är alltså Fedor nere på runt 2 matcher per år.
Fedor Emelianenko vs. Matt Lindland
Fedors match mot Lindland den 14 april 2007. Det var mycket prat angående om han greppade repet i nedtagning eller inte. Själv så tycker jag att man ser att handen bara vilar på repet han greppar det aldrig, men se och bedöm själva. En kul detalj är att Vladimir Putin är på plats i arenan för att se matchen.
Fedor Emelianenko vs Hong Man Choi
Detta är nyårsgalan, den 31 december 2007. Jag tog en video med Fedor entrance samt intervjun efter matchen. Man ser att Choi är en jätte när Fedor måste sträcka ut hela kroppen för att få till den där armbaren.
Fedor Emelianenko vs. Tim Sylvia Den första matchen med Affliction där han möter UFCs före detta tungviktsmästare Tim Sylvia den 19 juli 2008.
Fedor Emelianenko vs Andrei Arlovski Det har varit mycket kontrovers efter denna matchen var över. Många ansåg att Arlovski vann slagväxlingarna efter intensiv träning med den legendariske boxningstränaren Freddie Roach. Hur som helst så ångrar Arlovski det flygande knäet bittert. 24 januari 2009.
Fedor Emelianenko vs Brett Rogers
Jag tror jag aldrig har varit så nervös som när jag såg den här matchen den 7 november 2009. Det såg nästan ut som att Rogers hade funderat ut Fedors rörelsesätt, innan han till slut drog till med en rejäl dänga.
Härnäst möter Fedor en ny motståndare i form av Fabricio Werdum på Strikeforce: Fedor vs Werdum den 26 juni.
_________________ MMAnytt.se - Tyngsta sidan i stan!
Jag kunde inte låta bli att vara först på att svara på min egen post. Här är Mariusz Pudzianowskis MMA-karriär.
Mariusz Pudzianowskis MMA-karriär i videoformat Klicka bara på överskriften så kommer ni till matchen i videoformat.
Mariusz Pudzianowski vs Marcin Najman Mariusz debutmatch mot Marcin Najman som är en boxare. Det här var också Nejmans första MMA-match och han verkar väldigt förvånad över att man får använda sparkar. Det här var lite som en tidig julklapp för Mariusz i december 2009.
Efter denna matchen gick Forrest 3 matcher till som jag inte funnit videos av. 1. Wiehan Lesh, November 24, 2001 2. Jason Braswell, January 26, 2002 3. Kent Hensley, April 12, 2002
Sådärja.. då var jag klar med min första ihopsamling. Om något är fel eller om ni hittar länk till någon fight jag inte tagit med så är det bara att skicka ett PM.
Lesnars MMA-debut mot en olympisk judo-medaljist. Matchen går på Dynamite!! USA den 2 juni 2007.
Brock Lesnar vs Frank Mir 1 Debutmatchen i UFC då han möter Frank Mir. Tokigt hypad av alla WWE-fans, och har även ett par WWE-killar i publiken. 2 februari 2008.
Brock Lesnar vs Heath Herring Ett riktigt test för Brock, som verkar få möta ganska hårda motståndare. Nu hade vi hunnit iväg till den 9 augusti 2008.
Brock Lesnar vs Randy Couture Nu händer det grejer, Lesnar vs Couture för tungviktsbältet på UFC 91 den 15 november 2008.
Brock Lesnar vs Frank Mir 2 Lesnars första titelförsvar mot en kille som redan har besegrat honom. Det slutar ganska spektakulärt, och då menar jag efter matchen är över.
Brock Lesnar vs Bud Light
Brock Lesnars andra förlust i oktagonen.
Och in your face InnerSelf, fast jag trodde faktiskt du skulle hinna före mig med denna videokarriärsamling.
Hittade ingen bättre video, ledsen för det. Mir får tag i en arm men Sylvia vägrar klappa ut, vilket resulterar i en fraktur. Matchen avbryts och Mir vinner tungviktsbältet.
Brock börjar starkt och lyckas ta ner Mir, och det ser ut som om det blir en kort natt för Mir. Mir lyckas dock få tag i ett ben och vinna på submission
Inte helt oväntat påbörjas Royce Gracies "MMA"-karriär på UFC 1. Den första matchen han någonsin går är mot Art Jimmerson, en boxare. Galan var den 12 november 1993.
Royce Gracie vs Ken Shamrock 1
Snabbt ut, också på UFC 1 den 12 november 1993, har vi den andra matchen i turneringen mot Ken Shamrock.
Royce Gracie vs Gerard Gordeau
Finalen på UFC 1 där vi alla vet vad som faktiskt hände.
Royce Gracie vs Minoki Ichihara Nu är vi inne på UFC 2, och nu vankas det fyra matcher på en och samma kväll. Nu är vi inne på den 11 mars 1994.
Royce Gracie vs Remco Pardoel Nu har vi hunnit till semifinalen på UFC 2. Inte helt oväntat är en Gracie här och härjar.
Royce Gracie vs Patrick Smith Pat Smith har hunnit bli lite av en legend vid det här laget. Han och Royce möttes i finalen på UFC 2, och det hela gick lite som det gick.
Royce Gracie vs Kimo Leopoldo En av de "största" matcherna i UFC på den tiden. Graciefamiljen hade hunnit hypa upp UFC rejält på den korta tiden den hade existerat. Nu är det dags för UFC 3 den 9 september 1994.
Royce Gracie vs Harold Howard
Det här är väl egentligen inte direkt en match. Men trots stora skador pådragna från matchen mot Kimo så kliver Royce ändå in i oktagonen. Matchen hinner dock inte starta innan det flyger in en handduk, och Royce lämnar det hela, där Howard tar hem vinsten på TKO.
Royce Gracie vs Ron van Clief Det här är Ron van Clief första, och enda, professionella MMA-match. Sherdog har en lite intressant intervju med Ron om var han befinner sig nu. Nu har Gracie hunnit samla krafterna från Kimo-mötet och är igång igen, denna gång på UFC 4 den 16 december 1994. Jag har inte lyckats hitta en fullständig video på matchen, utan bara de korta klippen i videon som jag länkat.
Royce Gracie vs Keith Hackney
Semifinalsdags på UFC 4.
Royce Gracie vs Dan Severn
Detta blir Gracies första riktiga test. Severn verkar ha ett svar på det mesta som Gracie skickar iväg, och matchen slutar efter 15 minuter och 49 sekunder i första ronden, förvisso fanns det inga ronder, eller tidsgränser på den tiden. Fast det är väl så det ska vara i finalmatcher?
Royce Gracie vs Ken Shamrock 2 Nu är turneringsfesten över, och det är dags för Royces första supermatch. Det hela blir av mot Ken Shamrock, och det blir ett 36 minuters krig utan vila. Det hela utspelar sig på UFC 5 den 7 april 1995. En countdown med en väldigt ung Mike Goldberg finns att se här, och de sista fem minuterna på matchen finns här.
Royce Gracie vs Kazushi Sakuraba 1 Det här är första gången Gracie går förbi första ronden. Men det är också första gången han har ronder överhuvudtaget. Det hela blir ett sex ronders krig, med 15 minuter i varje rond.
Royce Gracie vs Hidehiko Yoshida Ett tre ronders krig från Prides nyårsgala i december 2003. Del 1, del 2, del 3.
Royce Gracie vs Chad Rowan Ett år senare är det dags för en nyårsgala till och vi har kommit fram till 2004 denna gång.
Royce Gracie vs Hideo Tokoro Och som ni förstått vid det här laget gillar Gracie att vara med på Japanska nyårsgalor. Det här är den tredje galan på raken, och nu är det Hideo Tokoro han möter. Del 1, del 2, del 3, del 4, del 5.
Royce Gracie vs Matt Hughes Nu 60 galor senare gör Gracie sin glorifierande återkomst till UFC. Med nya regler, och handskar och allt annat sånt han inte är van vid. Han möter den nya generationens fighters i form av Matt Hughes den 27 maj 2006 på UFC 60.
Royce Gracie vs Kazushi Sakuraba 2
Sist ut har vi en returmatch mot Kazushi "The Gracie Hunter" Sakuraba som blev av den 2 juni 2007. Det här är den sista matchen Gracie kört, och det är osäkert om han återkommer till MMA eller om han håller sig till träningslokalerna.
_________________ MMAnytt.se - Tyngsta sidan i stan!
Jag tar dom här korta lätta karriärerna innan någon annan norpar dom.
Kevin "Kimbo Slice" Fergusons karriär
Kimbo Slice vs Bo Cantrell
Kimbo börjar lite försiktigt efter sin youtube-karriär med att möta Bo Cantrell i sin MMA-debut på EliteXC: Renegade den 10 november 2007.
Kimbo Slice vs David "Tank" Abbott
Nu var det dags att lägga in hype-överväxeln med en match mot Tank Abbott som var en UFC-stjärna mest för han slogs som en galning men aldrig var riktigt bra. Det här var den 16 februari 2008.
Kimbo Slice vs James Thompson
Här kommer vad som verkar vara Kimbos första test. Det blev en väldigt kontroversiell match det här, där domaren bröt när båda deltagarna fortfarande stod upp. 31 maj 2008. Rond 2 finns här, rond 3 finns här.
Kimbo Slice vs Seth Petruzelli
Knocken som hördes världen runt. Detta var knocken som sänkte EliteXC. 4 okt 2008.
Efter det här kom Kimbo in i TUF-huset på säsong 10. Han gick några matcher där inne, men eftersom de är amatörmatcher så räknas de inte riktigt här.
Kimbo Slice vs Houston Alexander Alla trodde det här skulle bli världens krig. Det blev världens flopp. Kalib Starnes mörka kusin? 5 december 2009.
Kimbo Slice vs Matt Mitrione Sist ut har vi den sista matchen Kimbo gick i UFC. Efter det här blev han sparkad, och ingen vet var han kommer hamna härnäst. Det återstår att se, PR-maskinen Kimbo Slice har inte stannat ännu. Hoppas jag.
Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]