Aktuellt datum och tid: mån 20 maj 2013, 21:27

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Svensk MMA
InläggPostat: tis 22 jun 2010, 17:40 

I tider som denna med HW-titelfajter, TUF finaler och Fedor-uppträde så hade det varit intressant o höra hur ni ser på MMA i Sverige och våra svenska utövare. Vi har namn som Latifi, Madadi, Bielkheden (hur blek än må ha sett ut sist), troeng, Diego gonzales , Hamid corassani och Victor cheng som alla redan idag skulle ha potential att köra för Ufc.

Vi har också en handfull unga killar som kanske inom tre år skulle kunna vara aktuella. Bewerlöv, besam yousef, Mats Nilsson, Nico Musoke, Assan Njie, Martin Svensson, Magnus Cedenblad och Johan Fransson för att nämna några namn.

Vad tror ni MMAnyttare om kvalitén på svensk MMA? Har vi en framtid i finrummen eller kommer sporten utvecklas till något som kräver amerikansk collegebrottning för framgång?

Vilka skulle ni vilja lyfta fram som kommande stjärnor från vårt avlånga land?

Inläggsrubrik: Re: Svensk MMA
InläggPostat: tis 22 jun 2010, 19:04 

Tror inte vi har någon som skulle kunna prestera "bra" i UFC. Om du frågar mig så verkar det vara Bielkheden som har högst kvalité i Sverige. Eklund var väl lite för gammaldags för att prestera bra. Den svensken som jag tror har bäst chans att bli nästa i UFC tror jag är Reza men jag tror tyvärr inte att han skulle bli någon bland toppen delvis på grund av hans ålder men man kan alltid hoppas.

Diego Gonzales var väl också redigt bra ett tag och han har ju även spöat dan hardy men jag har faktiskt inte hört något om honom på senaste tiden så jag vet inte redigt hur han ligger till.

Utöver de killarna + The Mauler så tror jag att det behöver gå något år till + ett antal matcher för att se lite mer vad dom andra fighterna kan prestera.

Dock inom kanske 5-10 år så tror jag väl Sverige kommer ligga på liknande nivå som UFC inom mma men dock kommer vi ha mindre antal stora svenskar då det bara finns 9 miljoner i Sverige.

InläggPostat: ons 23 jun 2010, 09:38 
Användarvisningsbild

Tycker det ska bli intressant med kimura talent tävling, då får vi se hur bra den yngre generationen är, själv hoppas jag de kör fler sådana tävlingar, om 2 år så skulle jag lätt vilja försöka...

InläggPostat: ons 23 jun 2010, 12:43 

Det som talar emot svensk mma är just att den är svensk. Är så förbannat trött på allt moralpanikande i detta land.. Det kommer ta tid innan vår mainstreem media börjar rapportera MMA på ett nyanserat vis. Det är det som är problemet för talang finns!

InläggPostat: ons 23 jun 2010, 16:27 

De som jag tror mest skulle ha chans i en organisation utomlands som tex. UFC, är Reza Madadi, Magnus Cedenblad, Nico Musoke.

InläggPostat: ons 23 jun 2010, 21:14 

Måste tillägga angående Diego gonzales att jag definitivt inte blev imponerad av honom senast i sengoku.. Han såg otroligt långsam o ofarlig ut.. Motståndet var iofs bra men det såg lojt o tafatt ut. Han såg dessutom rätt mullig ut..

InläggPostat: sön 27 jun 2010, 01:55 

Så länge det inte läggs ner samma resurser i Sverige så kommer det inte komma speciellt många "UFC" kvalitet fighters härifrån.. Och alla verkar ju ovilliga att träna utomlands i bra camps, utan ska visa typ "Nej man kan vara champ och bara träna i Sverige!".

Nej det kan man inte.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]