Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Gå till toppen

Topp

70 kommentarer

Nick Diaz dök inte upp för superfighten mot Braulio Estima i BJJ

Diaz_UFC143

Tanken var att en superfight skulle ske mellan Nick Diaz och den prisade BJJ-talangen Braulio Estima inatt svensk tid. Men i slutändan så dök inte Diaz upp, och matchen var tvungen att strykas. Exakta anledningar till varför matchen ströks är ännu inte klart, men enligt Diaz coach Cesar Gracie så var det för invägningsproblemen som skedde under gårdagen. Estima skulle då ha vägt in på 180 lbs, men klev upp på vågen på 189 lbs.

Men båda teamen godkände att det skulle bli en catchvikt-match på 185 lbs, om Estima skulle klara av att ta sig till den vikten under söndag morgon, något han klarade av.

”I’m a professional athlete. I never thought he wouldn’t show up,” säger Estima till MMAFighting. ”I came from the U.K., I made the weight, I made 185 pounds, I didn’t expect him to not show up. I don’t understand why he’d run away.”

Men om det var den exakta anledningen till att Diaz inte dök upp för matchen är man fortfarande inte helt säker på. Även Diaz coach är osäker på exakta detaljer, men misstänker att det var för Estimas viktproblem som Diaz helt enkelt vägrade dyka upp.

”I don’t know,” säger Gracie till MMAFighting. ”I know he was mad when he was told Braulio would not make weight last night. No one has seen him today. Braulio ended up making weight this morning.”

I slutändan så gick Estima upp på mattan enligt tidsplanen, men publiken blev besvikna när det visade sig att Diaz inte skulle dyka upp. Estima blev bra besviken själv, och utmanade honom istället för en match i MMA, trots att han saknar någon som helst MMA-erfarenhet.

”I’ll fight him in MMA, säger Estima. If maybe he feels more comfortable there, I’ll do it. … I gave up a lot of things to make this to happen. I came here to fight, you said you were going to be here, were going to give your purse to charity. It is very disrespectful.”

  • Juniordosmike

    ”Dont be scared homie”. ”WHAT!, WHAT!, 209!”. Nick Diaz kallar GSP rädd. Men GSP dyker ALLTID UPP FÖR EN AVTALAD FIGHT!
    Nick DIAZ borde växa upp för sitt eget bästa. Nick är tuff, inge snack om det. Men hans psyke är lika bräckligt som en 12 årings.

    Men jag tycker faktiskt synd om snubben. Han är säkert en bra kille, men han verkar enormt socialt missanpassad. Uppväxten har kanske satt djupa spår.

    • Svart Panter

      Nick Diaz personlighet slår varje Svensk fighter genom dåtid, nutid och framtid.

      Sen, vem fan vill vara socialt anpassad idag? Med alla kräk och freaks som går ute på gatorna idag. Speciellt i Sverige. Här vill man absolut inte till varje pris vara social.

      • Andreas

        Har Sverige fler ”kräk och freaks” än andra länder? Vad i Nick Diaz personlighet tycker du är såååå fantastiskt?

      • Johanihbg

        Var vänlig ta ut Diaz k*k ur munnen!
        Han må vara en grym fighter, fast han framstår mer och mer som en pajas!
        Sen är det inte förbjudet att flytta!

    • http://www.facebook.com/people/Joel-M-Lindmark/577051460 Joel M Lindmark

      Han lider ju av en form av ångest, han kanske fick en attack innan och allt föll samman? Folk som inte har ångest själv kan aldrig förstå hur mycket det kan påverka en person. Så ta det lugnt gosse.

      • Juniordosmike

        Pajas? Den där kommentaren säger nog mer om dig än mig. Ta och raka dig vettja och tvätta ur munnen med tvål. Den där tuffa stilen klär dig inte Joel.

        • http://www.facebook.com/people/Joel-M-Lindmark/577051460 Joel M Lindmark

          haha!

  • tojo77

    Va fan Nick! Jag gillar dig, men nu får du sluta vela!

  • Pitbyll

    Då dör väl barnen utan nicks hjälp.

    • Verklighetsförankrad Svensk

       Problemet är just det, Nick dök inte upp för de inte hjälpte barnen som de lovat. Men det är klart, får ni bara reda på halva sanningen här så blir det så.

  • ITZ

    Från
    Nick Diaz Facebook innan han struntade att dyka ipp till sin BJJ
    superfight mot Braulio Estima: ”Promoter fails to donate the money to
    charity as agreed. (shady) Promoter changes rules for weigh ins to
    accommodate fellow Brazilian. Match ain’t happening.”
     

    • Karl Olsson

      Har du länk till Diaz’s FB? Finns så många att välja emellan så vet inte vilken som är på riktigt.

    • Barlow

      Från BE om just det här

      ”Cesar Gracie has said that’s not an official facebook page

      That’s not the Diaz brothers.”

      Men visst fortsätt försvara precis allt Nick gör… men gör ni det så kan ni väl ta och donera lite pengar till St. Judes sjukhus för cancersjuka barn också som Nick tydligen inte tyckte det var viktigt nog att ställa upp i en UPPVISNINGSMATCH för.

  • Greger

    ska bli intressant att höra vidare om varför han inte kom

    för jävla skön på ett sätt men riktigt surt för alla som såg fram emot matchen

  • laynpray

    Tror Nick behöver hjälp med sin sociala ångest eller vad det kallas .

    • Fef

      det har ju inget med det att göra denna gången så jag vet inte varför du tar upp det? 

      ”: ”Promoter fails to donate the money to 
      charity as agreed. (shady) Promoter changes rules for weigh ins to 
      accommodate fellow Brazilian. Match ain’t happening.”

  • Shadd

    ta det lungt grabbar! han bara missade flyget igen! XD

  • Fsfsdf

    Jag är en av dem som väntat i en vecka nu…..fyfan va besviken jag är på Nick förlorade massa respekt för honom efter detta…

    • Villar

      Nu blir han nog ledsen när han får höra att du fölorat respekt för han :(

    • http://www.facebook.com/people/Joel-M-Lindmark/577051460 Joel M Lindmark

      Läs längre upp så har du svaret, respekten för honom ökade för mig med 3000% procent.

      • En annan Joel

        3000 procent procent? wow det är riktigt mycket…

        • Helgon3t

          Bahahaa

        • http://www.facebook.com/people/Joel-M-Lindmark/577051460 Joel M Lindmark

          Ja!

  • Juniordosmike

    Vad är det med detta ovillkorliga stöd för vissa fighters egentligen? Nick Diaz, Overeem mfl kan inte göra fel i somligas ögon. Vill ni avguda någon, gå med i en religion. Jag gillar Nick, men han måste kunna kritiseras när han uppför sig som en barnunge.

    - Vad är det som är skönt med att svika fansen på läktaren? Vissa har säkerligen rest långväga och satsat sina sista stålar på att komma dit.

    - Vad är det som är skönt med att svika tusentals personer som köpte PPV bara för att se Nick?

    - Vad är det som är så skönt med att låta Estima träna i veckor, resa långväga för att sedan lämna han i sticket ensam på mattan?

    - Vad är det som är så skönt att dra Gracies namn i smutsen? Inte så snyggt när man ser Estima ensam på mattan när det annonseras att Nick inte är där, och ”Graciemag” reklamskyltar bredvid mattan.

    - Vad är det som är så skönt med att lämna Ceasar Gracie i sticket? Han får återigen som ett frågetecken svara på varför Nick Diaz inte dyker upp. Nick drar hela sitt team i smutsen.

    Nick Diaz har alltid ursäkter, och hans fans kommer alltid att köpa dem. Nick Diaz har en känslomässig ålder av en 12 åring, det är därför han attraherar så många unga fans. Nick Diaz ger självdestruktion och omognad en ansikte. Att idolisera Nick Diaz färdigheter i ringen förstår jag, han är en duktig fighter. Men att blint idolisera allt fjantigt han håller på med kan jag inte förstå. ”WHAT, WHAT! 209″. Kom igen, dyk upp på presskonferenser och matcher istället.

    • Svart Panter

       Vad sitter du på för information som vi andra inte gör? Eller är du bara så efterbliven som du verkar vara? Är du en av de Svenska Mongo Fansen som tycker det är en bra ide att ställa upp och slåss för inga pengar? acceptera gratis matcher? du tycker det är en bra ide va? för det är tufft och manligt? eller ställe upp och slåss innan du en fått betalt eller bevis på att det ens kan betalas? aldrig hörtalats om ”shady” arrangörer? JuniordosSvenneMongo.

      • Juniordosmike

        Nick Diaz dök inte upp på matchen. Publiken väntade, de som köpt PPV väntade, Estima väntade på mattan, och arrangörerna väntade. Det är FAKTA, vad finns det att diskutera?

        Om Diaz inte vill möta Estima och har legitima skäl så kan man väl meddela arrangören, publiken, motståndaren, sitt team. Inte låta alla stå att vänta live i TV som sänds över hela världen.

        Egentligen är inte din kommentar värdigt ett svar. Du förolämpar min intelligens och du förolämpar min nationalitet. Rasism gör mig illamående Svart Panter. Ryck upp dig.

        • http://www.facebook.com/people/Joel-M-Lindmark/577051460 Joel M Lindmark

          Promotern faila ju allt? De skulle donera pengar till barnen som de lovat men sket tydligen i det!

          Publiken förstår nog och det BORDE du göra också.

          Från
          Nick Diaz Facebook innan han struntade att dyka ipp till sin BJJ 
          superfight mot Braulio Estima: ”Promoter fails to donate the money to 
          charity as agreed. (shady) Promoter changes rules for weigh ins to 
          accommodate fellow Brazilian. Match ain’t happening.”// ITZ lite längre upp på sidan så läs! innan du spottar ut massa strunt!

          • Juniordosmike

            Det råder väl inga tvivel att Nick Diaz anser sig ha legitima skäl att inte dyka upp, konstigt vore väl annars, och han KANSKE har han skäl att vara arg för en gångs skull. Men oavsett om han har legitima skäl till att inte genomföra matchen, eller inte, så hanterar Nick Diaz situationen som ingen annan gör.

            Vilken annan toppfajter skulle bara skita i att dyka upp? Nick Diaz reaktioner till det som händer honom är unika i toppen i MMA, och väldigt ovanliga i vuxenvärlden i övrigt. Det får konsekvenser.

            - Skiter man i en komma till en presskonferens med Dana White och GSP, så får det konsekvenser.
            - Röker man på för nära innan en match, så får det konsekvenser.
            - Skiter man i att dyka upp på en match utan att säga till, OAVSETT skäl, så får det konsekvenser.

            Det är verkligheten, och ju snabbare han inser det, desto lättare kommer han få det i livet.

          • Derp

            Allt Diaz skriver är 140 % sant också.

        • dogge88

          Rasismen är det ju knappast(!) då ”svenskar”, per definition, inte är en grupp – allt enligt vår egen statsminister Freidrich Räddfäldt.
          Dock håller jag med dig om att varken grammatiken eller svarets innehåll är av särskilt hög standard:). Kanske har något att göra med våra gymnasieelevers eskalerande oförmåga att få ett fullvärdigt betyg? Vet du något om detta fenomen, Svart panter, aka Baghera?

      • Habib

        Svarta Panter, hur smakar Nick Diaz penis? Sväljer du? Vad har du för nr?

    • NikLuk

      Jag håller med en hel del av det du tar upp. Jag gillar inte det Diaz gjorde.
      Men jag gillar heller inte att organisatören inte håller sitt ord (om det nu stämmer).
      Jag tycker att Estima ska vara tyst om han missar vikten med 9 lbs istället för att säga sig vara så professionell – 185 lbs CW bestämdes, enligt den här artikeln, först efter den första invägningen (om allt detta stämmer också).

      Men jag skulle inte lägga pengar på nåt event där Diaz är med, om han är anledningen till att jag vill se det.

      • Juniordosmike

        Absolut NikLuk, Nick Diaz är säkerligen inte den enda som gjort något fel i detta. Men Nicks reaktion på vad som än hänt var väldigt stor. Man kan inte bara skita i att dyka upp så fort man upplever ett problem. Då skulle t.ex. Vitor Belfort låtit Anthony Johnson vänta ensam i oktagonen i Brasilien senast.

        Alla inblandade är vuxna, och i 99.99999% av fallen löser de inblandade problemen som vuxna. Diaz har visat flera gånger att han väljer en annan väg när han inte är nöjd. Jag tycker INTE illa om Nick alls. Han är en fantastisk fighter och verkar vara schysst privat av att döma av hans lagkamrater. Men han måste få stå till svars för sitt uppförande som alla andra om de gjort samma sak.

        • NikLuk

          Kan inte annat än att hålla med dig =)

    • http://www.facebook.com/bleppe Johan Andersson

       Bra sagt. Riktigt jävla illa av honom att inte dyka upp. Sen gillar jag förvisso inte någon av Diaz bröderna och deras attityd eller deras fighting stil.

  • Massemania

    Nick the dick!

  • Alfred Von Kneebar

    ..ja, eller så vet de flesta fansen att Nick är..well, Nick? bara acceptera det eller skita i det, valet är fritt. sen kan jag tycka att det är rätt poänglöst att sitta och kritisera utan underlag för kritiken. vi vet ju inte varför han inte dök upp, right? ta en titt på er själva istället, det är förjävla lätt att sitta och hugga snabbt så fort man tror sig veta något.

    • Derp

      Men det är ju roligt att trolla?

  • http://www.facebook.com/people/Joakim-Hägg/813980322 Joakim Hägg

    Ska bli intressant att höra Ronda Rousey (när hennes twitter vaknar). Estima hänvisar ju till att hon var den enda som såg honom träffa vikten.

    Är också besviken på att matchen inte blev av, men fan vad kampsportsutövare är känsliga i såna här situationer. Diaz lämnar för att motståndaren inte träffar vikten och Estima vägrar ta en ny motståndare trots att lokalen är proppfull av förväntansfulla betalande åskådare. Estima kunde räddat situationen lite genom att ta Drysdale-matchen.

    • http://www.facebook.com/people/Joakim-Hägg/813980322 Joakim Hägg

      Ronda Rousey är med i andra halvan av denna videon och berättar att hon inte var på eventet och har inte sett honom väga in överhuvudtaget… Skumt:)
       http://www.youtube.com/watch?v=9yeupzA051o&feature=g-all-u

      • Baz3

         Dålig Engelska + Dålig intervjuare = Ronda Rousey. Estima säger helt klart ”Lana” (dvs Lana Stefanac)

  • http://www.facebook.com/people/Joakim-Hägg/813980322 Joakim Hägg

     Denna nyheten känns lite för ung för att man ska flippa såsom du gör, tycker jag.

    Diaz-lägret har lojala fans som kanske stöttar lite flummiga förklaringar just för att folk är så snabba att börja pissa på dem och ge dem skulden för all världens problem innan all information kommit fram.

    Sen är det några av världens bästa fighters också… Det är nästan viktigare än att göra roliga reklamfilmer eller skojja på pk:ar.

  • http://www.facebook.com/people/Joakim-Hägg/813980322 Joakim Hägg

    dubbelpostsstrul… vet ej hur tar bort

  • Swede

    Reserverar mig lite tills Diaz har fått prata. Men Grymt besviken. Såg fram emot detta som fan. Glad att jag inte stannade uppe sent och köpte ”ppv” dock. Förstår att Nick blev besviken att brassen inte klarade vikten. Men han klarade ju den dagen efter och då borde väll någon säga till nick att han klarade vikten tycker man..

    Om han säger  ”No one told me he made weight” blir jag fan galen haha. Ceasar gracie borde veta vid det här laget hur man hanterar nick. Aja får se vad som sägs. 

    • Swede

       Jag antar även att dom gick Med på att han skulle försöka fixa vikten inför nästa dag också. SÅ jag hoppas det finns något jävla förklaring iaf.

      • http://www.facebook.com/people/Joel-M-Lindmark/577051460 Joel M Lindmark

        Förklaring som jag förstår det var att promotern inte höll vad dom lovat med att donera pengar till barn in need.

  • Abisinello

    ”..I’m a professional athlete. I never thought he wouldn’t show up..”
    ”..
    I gave up a lot of things to make this to happen. I came here to fight, you said you were going to be here..”Se till att klara rätt vikt i rätt tid kanske? Kommer man in 9 pound övervikt så bör man kanske inte sitta och gnälla över hur mycket man gett upp för matchen. Visserligen lyckades han klippa 4 pounds till men men.

    • Swede

       han vägde väll in på 180 pounds på morgonen. Samma morgon som nick har fått ätit vad han ville sedan dagen innan dvs 180+. Så nick fick ju en ”fördel”.

      • Swede

         ingen såg nick väga in heller apparently lol. (utom gracie)

    • Joj

      Rätt tid? Rätt vikt? Antar att du inte ser på BJJ lika mycket som MMA. I BJJ väger man ofta in samma dag, alltså inte dagen innan som Diaz är van vid. Diaz vägde in dagen innan, Estima vägde in samma dag= Fördel Diaz då han fått käka och druckit vätska långt innan Estima. 

      Finns INGET som säger att Estima måste sätta vikten dagen innan. Han klarade vikten på morron samma dag som matchen = no problems

      • Abisinello

        Vad fan spelar det för roll ifall jag ser på BJJ eller inte? Har man bestämt invägning dagen innan så är det väl det som gäller oavsett om IBJJF har andra regler eller om andra turneringar gör på annat vis.
        Och så klarade han inte orginalvikten på 180 heller. Arrangören var med andra ord tvungen att anpassa sig efter Braulio och inte tvärtom. Professionellt..

        • Erik

           Estima själv sa att dom inte hade bestämt weigh-in dag.. vet du någon han inte vet? =)

          • Abisinello

            Vet nog mycket som han inte vet. Fast i det här fallet kanske han har rätt. Hursomhelst:

            ”Braulio Estima had originally agreed to compete at 180lbs. Nick Diaz has dieted and made the agreed weight, while Braulio has notified the camp that he will NOT be able to make the agreed upon weight tomorrow before the match.”
            Så han hade alltså sagt att han inte skulle klara av att göra vikten samma dag heller. Arrangören valde att flytta matchen med någon timme för att ge honom mer tid att rehydrera.
            Aja poängen är att han uppenbarligen inte skött allting så professionellt som han vill få det att låta.

        • Joj

          Jo men precis! Du har missat att de inte fanns nån weigh in dag. Estima klarade vikten punkt.

  • Armin

    i was gonna fight braulima, but the i got high… ooooooOOO

  • Eyqq

    Hmm tror benämningen på Nick är aspergers syndrome….

    • Derp

      Finns så sjukt mycket psykologer här på mmanytt verkar det som. Alla vet allt om alla.

  • Jonen

    Kanske rökte på lite för mycket och missade 3-4 flygplan denna gången också?

    • Derp

      3-4 flygplan. Klockrent!

  • Verklighetsförankrad Svensk

    och MMAnytts läsare lider av RETARDATION. Alla är sociala experter och
    Svensk mentalitet skulle vara någon typ av norm för omvärlden. Svenskar
    tror Sverige är världens medelpunkt. *facepalm*

    • Derp

      hihi word. Sen finns det ju väldigt många tangentbordspsykologer och tangentbordsexperter på mmanytt tydligen.

  • Dubbelkagge

    Nick Diaz, vart du än är, om du skulle stöta på Akira Corossani kan du väl be honom höra av sig?

  • http://www.facebook.com/paaaatrika Patrik Andersson

    Lär bli intressant att göra Joe’s podcast på Måndag när Chael är där. Underlag för diskussion helt klart..

  • tomtensfuladotter

    Social fobi = SCARED!!!!

  • Yazzman

    låt oss vänta 1-2 dagar så vet vi mer säkert varför han inte dök upp, även om det är nick diaz så får man väll se om det finns en rimlig förklaring.

    Om det är sant angående att barnen inte fick stålarna så var det ju bara bra gjort.

  • dogge88

    Dyka upp är kanske överkurs, däremot att meddela varför man avstår matchen ter ju sig ganska naturligt. Framförallt fansen och ens team har all rätt i världen att få reda på, i så god tid som möjligt, att matchen är inställd och VARFÖR.

  • B4M

    Tur Att Diaz inte vann ufc bältet mot condit, den där snubben är inte mycket till förbild, dock underhållande fighter!

  • http://www.facebook.com/people/Joakim-Hägg/813980322 Joakim Hägg

    Ceasar Gracies twitter verkar säga att ett officiellt uttalande kommer imorgon. Sen lär de berörda bli uppringda av Ariel Helwani i hans webshow. Så de som är trötta på att ställa Aspergers-diagnoser (vilket inte är så lättsamt och roligt begrepp att slänga omkring hur som helst) kan ju hålla andan till sju-tiden imorgon-kväll då det programmet brukar sändas.

    Såg en ”Maggie Hendricks” på twitter som ska vara någon typ av representant för det här sjukhuset som skulle ta emot välgörenhetspengarna från matchen. Vilken jäkla idiot hon verkar vara… Man visste ju knappt om man skulle skratta eller gråta när man läste hennes inlägg.

    Om hon är representativ för det sjukhuset så hoppas man nästan att de slänger de pengarna på något vettigare till nästa tillställning.

  • Pingback: Nick Diaz manager Cesar Gracie skickar ut ett officiellt uttalande om varför Diaz missade supermatchen | MMAnytt.se

  • Pingback: Renzo Gracie: Om man ska skylla på någon att Nick Diaz inte dök upp, skyll på mig | MMAnytt.se

Regler för att kommentera på MMAnytt
I kommentarsfältet har kommentatorn juridiskt ansvar för sina inlägg.

De senaste nyheterna

UFC

UFC 177: Dillashaw vs Soto – Diskussion och info

30 augusti, 2014 |

pickem2UFC 177 kommer under natten till söndag att gå av stapeln i Sleep Train Arena i Sacramento, Kalifornien. Huvudmatchen är en titelmatch i bantamvikt mellan TJ Dillashaw och Joe Soto. I den delade huvudmatchen så möts Tony Ferguson och Danny Castillo i lättvikt.

Alla underkortets fyra matcher kan du se på UFC:s Fight Pass som kostar €7.99 (74 kr) i månaden. Kl 01.30 startar underkortet och klockan 04.00 sätter huvudkortet igång. Huvudkortet sänds på MMANytt.se/Se-UFC-LIVE, C Sports, C More Extreme, C More Play och TV4 Play. Läs mer

UFC

Renan Barao sjuk, Joe Soto möter nu TJ Dillashaw om titeln

30 augusti, 2014 |

Forne Bellator-mästaren Joe Soto får nu chansen att kamma hem ett bälte även i UFC. Läs mer

UFC

Invägningsresultat och video inför UFC 177: Dillashaw vs Soto

29 augusti, 2014 |

pickem2I natt vid kl 01.00 svensk tid så kommer invägningen inför UFC 177 att köra igång. I videon ovan så kan du följa detta live. Om du mot all förmodan missar det så kommer resultaten även upp nedan.

Du kan som vanligt hänga med i diskussionen på MMAnytt.se/chatt.

Alla underkortets fyra matcher kan du under natten till söndag se på UFC:s Fight Pass som kostar €7.99 (74 kr) i månaden. Kl 02.00 startar underkortet och klockan 04.00 sätter huvudkortet igång. Huvudkortet sänds på MMANytt.se/Se-UFC-LIVE, C Sports, C More Extreme, C More Play och TV4 Play. Läs mer

Färdigställt matchkort för Bellator 125

29 augusti, 2014 |

Under dagen spikade man de sista detaljerna inför Bellator 125 och kan således ståta med ett färdigställt matchkort inför nästa månads gala. Läs mer

Pannie Kianzad möter Agnieszka Niedzwiedz i titelmatch på CWFC 74

29 augusti, 2014 |

”Banzai” gör sin första titelmatch i karriären i huvudevenemanget för Cage Warriors sjuttiofjärde gala.
Läs mer

”King Mo” Lawal förlänger med Bellator

29 augusti, 2014 |

Bellator har alltså lyckats knyta till sig en av sina populäraste lätt tungviktare under en lång tid framöver, enligt huvudpersonen själv främst på grund av organisationens nyliga byte av VD. Läs mer

UFC

SE Q&A med Urijah Faber och Anthony Pettis LIVE kl 23.00

29 augusti, 2014 |

I samband med invägningen för vissa UFC-galor så brukar det anordnas en Q&A där någon av UFC:s alla fighters svarar på frågor från fansen. Den här gången så har turen kommit till hemmasonen Urijah Faber samt lättviktsmästaren Anthony ”Showtime” Pettis. Hela frågestunden kan du se LIVE i videon ovan med start kl 23.00.

Läs mer

Chris Weidman: ”Michael Bisping är inte i närheten av att förtjäna en titelchans”

29 augusti, 2014 |

Trots att ”The Count” själv anser sig mer än värdig av en chans på mellanviktstiteln, är viktklassens mästare av en annan åsikt. Läs mer

Mark Hunt tecknar nytt kontrakt med UFC, medger planer för pensionen

29 augusti, 2014 |

Den vida omtyckte ”The Super Samoan” gladde nyligen fans världen över med en underskrift på ett nytt kontrakt, samtidigt som han med stor sannolikhet lämnar en hel del besvikna, efter att ha delat med sig av planerna om den hägrande pensionen.  Läs mer

Chris Beal möter nu Tateki Matsuda på UFC Fight Night 50

29 augusti, 2014 |

Efter att Dustin Kimura som följd av en skada tvingats dra sig ur mötet med Chris Beal planerat för UFC Fight Night 50, stod det under dagen klart att Tateki Matsuda ersätter under nästa helgs gala.  Läs mer

Trophy MMA IV – Linus ”The Giant” Anderssons blogg: Det är nära nu

29 augusti, 2014 |

Frontier MMAs Linus ”The Giant” Andersson fortsätter att berätta om träningen och förberedelserna inför Trophy MMA IV i sin pågående blogg här på MMAnytt. Läs mer

WSoF planerar en amatörliga med proffskontrakt för vinnare

29 augusti, 2014 |

WSoFs planer på expansion blir alltmer uppenbara. Läs mer

Kenny Johnson till MMAnytt: ”Cain Velasquez is a tank”

29 augusti, 2014 |

Brottningstränaren Kenny Johnson, som till vardags instruerar på det prestigefyllda gymmet Team Blackhouse, talade i veckan till MMAnytts reporter Marcus Kowal angående den kommande titelfighten mellan Cain Velasquez och Fabricio ”Vai Cavalo” Werdum.
Läs mer